Selges Seiko Presage Prestige Line SRQ023 kronograf

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Innlegg
761
Sted
Østfold
Seiko Presage Prestige Line SRQ023 kronograf
seiko-kron-2.jpg


Seiko Presage Prestige Line kronograf selges under tvil. Denne kommer jeg til å savne, men med andre klokker på ønskelisten må noen forlate boksen.

Her får du en nydelig kronograf fra Seiko med et av deres egne urverk med kolonnehjul og vertikal kløtsj, og ikke minst en flott håndlaget emaljert skive. Inspirasjonskildene er det første lommeuret Seiko produserte, Time Keeper fra 1895, og de Seikoproduserte Laurel fra 1913.

Beskrivelse og fakta:
Referanse:
SRQ023 eller SRQ023J1 om du vil.
Kasse og krone: Stålkasse med polerte og enkelte børstede flater. Den er 42 mm i diameter og 14,9 mm tykk, oppleves slankere. Baksiden har safirglass med innsyn til et pent dekortert urverk. Signert krone av god størrelse (ikke skrukrone).
Urverk: Seiko 8R48A, et automatisk, 34-juvelers urverk med 28 800 halvsvingninger i timen (4 Hz) og en gangreserve på 45 timer. Urverket er lett å trekke opp. Det har løpende sekundviser klokken 3 som stopper i kronens ytterste posisjon. Dato mellom klokken 4 og 5. Kronograf med sentral sekundteller, minutteller klokken 9 og timeteller klokken 6. Urverket har kolonnehjul i stedet for kam, det merkes ved start, stopp og nullstilling av kronografen.
Skive og visere: Håndlaget hvit emaljert skive med romertall. I tillegg tydelige minuttmarkeringer og markeringer for ¼ sekund. Blånerte visere. Klokken er lettlest.
Glass: Safirglass foran og bak.
Vannbestandighet: Oppgitt til 100 meter, men uten skrukrone vil jeg råde kjøper til å unngå å bade med den (det har aldri jeg gjort).
Lenke/reim: Reimbredde 20 mm. Det følger med original sort reim av krokodilleskinn med signert foldespenne. Klokken kler mange ulike reimer.
Tilbehør: Original sort reim av krokodilleskinn, original boks og stemplet garantikort, samt papirer etter service. I tillegg en blå og en brun skinnreim.
Historikk: Klokken ble kjøpt hos Urmaker Jermstad 22.02.22, og jeg er andre eier. Urverket har nylig fått en full overhaling hos Optura ettersom det gikk litt saktere.

Stand: Klokken har vært brukt i rotasjon med andre klokker, og dette kombinert med en polert kasse har naturlig nok gitt overfladiske riper. Ingen dypere hakk eller andre merker, glasset er meget pent.

Pris: 17 000 kr 14 000 kr uten frakt. Jeg forutsetter at vi skriver kontrakt som signeres med BankID (Forbrukerrådets «Kontrakt for kjøp av ting»).

Bytte? Jeg er i utgangspunktet kun interessert i rent salg. Dersom du skulle ha en av de følgende Seikomodellene kan et bytte være aktuelt avhengig av tilstand og så videre:
  • Seiko Champion Alpinist J13033, J13043 eller J13049
  • Seiko Alpinist SCVF005, SCVF007 eller SCVF009
  • Seiko SPB451, evtentuelt SPB453

Frakt/overlevering/betaling: Klokken kan ses og hentes i Fredrikstad. Jeg selger helst ansikt til ansikt. Kontrakten skal være signert digitalt og penger skal være på konto før overlevering. Et alternativ er å sende den godt emballert og på kjøpers regning og risiko. Foretrukket oppgjør via Vipps, eventuelt bankoverføring til konto.

Jeg forventer og lover en ryddig handel. Søk gjerne på brukernavnet mitt i tråden Good guys (tilbakemeldinger på kjøpere og selgere), der finnes flere referanser.

seiko-kron-1.jpg

seiko-kron-3.jpg


Lenker til offisiell informasjon:

20240712_135800.jpg


20240712_135912.jpg


20240712_140031.jpg


20240712_140051.jpg


20240712_140221.jpg


20240712_140251.jpg
 
Redigert:
Jeg senker prisen til smertegrensen her inne. Dersom den ikke frister noen så får den gå tilbake i boksen :D