Seiko Prospex Landmaster Miura Everest 2013

Medlem
19. sep. 2010
Innlegg
29
Hei, noen som har sikret seg en Seiko Prospex Landmaster Miura Everest 2013
Synes den så spennende ut, og med spring drive!
 
Det er denne du tenker på:
Seiko-Prospex-Landmaster-Miura-Everest-Watch-1.jpg



Jeg husker første gangen jeg så bilder av den nye landmasteren, jeg lurte veldig på hva Seiko holdt på med.

I ettertid har den vokst veldig på meg, syntes den er en skikkelig tøff toolwatch. Jeg synes den virker mye roligere en den forige landmasteren med tanke på bezel og skive.

Legg merke til plaseringen på power reserve indikatoren, den er flyttet iforhold til andre spring drive ur. Dette for hele urverket er snudd for å få kronen opp. For personer som plages med at kronen gnaver må jo dette være et godt klokkevalg.

Mange kommenterer likheten med Spacewalk klokka, og det er tydelig at den har inspirert denne modellen. Størrelsen har bydd meg imot, men etter at jeg fikk min 46 cm Seiko Ananta er ikke det lengre noen sak. Lugg til lugg er ofte mer utslagsgivende for hvor stor klokka er på hånda. Seiko er flinke med lugs som bøyer nedover og gjør at klokka ikke bygger for mye utover armen.

Den gamle landmaster:
sbdb03-2.jpg


Og den nye i standard modell:
Landmaster-SBDB005.jpg


Til slutt, jeg ville ha gått for standard modellen og ikke den sorte limited edition. Den er sikkert vanskelig å finne og har en høy pris. Standard versjonen har jeg sett flere plasser tidligere på nett til sterkt redusert pris. Men om det er sort klokke og detaljene på den som gjør det for deg så er det bare å kjøre på med limited edition. :)
-mine 0,002 øre.

ps. Jeg er spent på hva andre her på ts mener om denne modellen, så kom med synsing og kritikk.
 
Den sorte!

Var nok den sorte jeg likte mest, vet ikke om dette er et belegg som varer?
Synes den var lekker og pen med de røde detaljene!



Det er denne du tenker på:
Seiko-Prospex-Landmaster-Miura-Everest-Watch-1.jpg



Jeg husker første gangen jeg så bilder av den nye landmasteren, jeg lurte veldig på hva Seiko holdt på med.

I ettertid har den vokst veldig på meg, syntes den er en skikkelig tøff toolwatch. Jeg synes den virker mye roligere en den forige landmasteren med tanke på bezel og skive.

Legg merke til plaseringen på power reserve indikatoren, den er flyttet iforhold til andre spring drive ur. Dette for hele urverket er snudd for å få kronen opp. For personer som plages med at kronen gnaver må jo dette være et godt klokkevalg.

Mange kommenterer likheten med Spacewalk klokka, og det er tydelig at den har inspirert denne modellen. Størrelsen har bydd meg imot, men etter at jeg fikk min 46 cm Seiko Ananta er ikke det lengre noen sak. Lugg til lugg er ofte mer utslagsgivende for hvor stor klokka er på hånda. Seiko er flinke med lugs som bøyer nedover og gjør at klokka ikke bygger for mye utover armen.

Den gamle landmaster:
sbdb03-2.jpg


Og den nye i standard modell:
Landmaster-SBDB005.jpg


Til slutt, jeg ville ha gått for standard modellen og ikke den sorte limited edition. Den er sikkert vanskelig å finne og har en høy pris. Standard versjonen har jeg sett flere plasser tidligere på nett til sterkt redusert pris. Men om det er sort klokke og detaljene på den som gjør det for deg så er det bare å kjøre på med limited edition. :)
-mine 0,002 øre.

ps. Jeg er spent på hva andre her på ts mener om denne modellen, så kom med synsing og kritikk.
 
Var nok den sorte jeg likte mest, vet ikke om dette er et belegg som varer?
Synes den var lekker og pen med de røde detaljene!

Alt belegg (coating) vil vel slites og ripes tilslutt. Nå har Seiko en bedre coating på dyrere klokker som Brightz serien en det de bruker på f.eks. Seiko 5 urene. Men dette har jeg lite kjennskap til. @FnuSnu99 har vel hatt svart sbdx011 og stargate og har kanskje noe erfaring rundt beleggets slitestyrke.
 
Redigert av en moderator:
Melder meg på her:0)
Min erfaring er at coatingen som er på de noe dyrere seikoene er meget god og slitesterk. Brightz henviser vel til det spessielle titaniumet de bruker, som er herdet tisvarende grad 5 titan. Tror jeg:0)
Uansett, skal mye slitasje til for å fjerne det. Langt bedre enn pvd i allefall synes jeg