Seiko Samurai

Medlem
29. jan. 2010
Hallo frender.

Jeg er på ingen måte inn i asiatiske klokker.
Sitter og ser etter et godt alternativ til grom beater, og vender nesen østover. Jeg ser mange skriver mye fint om Monster, men jeg er ingen stor fan av designet. Derimot synes jeg at SAmurai ser rimelig feit ut, helst uten lenke og på nato/gummi/kevlar. Dette må da være en usedvanlig pen klædd til fjellturer, graving i hagen etc?

Noen synspunkter? Noen som har en slik? Hvit eller sort?

Bilder stjålet hemningsløst fra nettet:

2473080797_431dae1eaf.jpg

IMG_2211.jpg

seiko_samurai_2.jpg

Samurai010.jpg

Og hvor burde man handle en slik?

Jeg har både hvit og sort i stål:

09022010741.jpg

25022010784.jpg

IMG_0621.jpg

DSC00039.jpg

20042010003.jpg

Meeeget fornøyd med begge to, pene ur, kjempekvalitet på kasse og lenke og killer utseende. Det finnes også titaniumutgaver, et par stykker her på sonen t.o.m, men jeg har aldri vært noen titanium-fan. Alle modellene er for øvrig discontinued, så de er utsolgt overalt, men det dukker av og til opp noen stk på bukta.

Jeg driver og finansierer noe annet gøy om dagene, så er muligens villig til å la meg overtale til å gi slipp på en av dem. Hvilken farge er du mest interessert i?

White Samurai er feeeet!
Vurderer en slik selv... Liker ikke viserene på den men det er en smal sak å fikse :D:D:D

White Samurai er feeeet!
Vurderer en slik selv... Liker ikke viserene på den men det er en smal sak å fikse :D:D:D

Hør med Brio om han har solgt sin. Han hadde en hvit Samurai som det var byttet hender på, og han har lagt den ut for salg minst én gang.

edit: det er snakk om denne.

Samurai urene er efterhånden kommet i en del model-varianter, hvoraf tre hører til Seiko´s "Prospex" serie: SBDA001/003/005. Disse ure er fremstillet i titanium, indeholder et 7S25 værk (date only version af 7S26) og er blevet super populære, da de kun holdt deres mid-end-level diver position i Seikos sortiment i nogle få år, før de blev afløst af Seiko Sumo. Der er lavet et utal af stål-varianter og limited editions af Samurai urene, men i min bog, der er det Prospex urene og de hvid- og sortskivede waffle dial stål-Samurai´er, som er de reelle Samurai ure :cool: Stål Samurai urene indeholder alle 7S35 værket - 7S36 date only versionen - og dette værk, synes jeg, er en tand bedre end 7S25, da det har en ekstra stødsikringsfunktion, som også indeholder to ekstra juveler, og så er rotoren dekoreret, hvad den ikke er på 7S25 værkerne. Et minus er dog, at stål Samurai´erne er meget tunge, og derfor - efter min mening - ikke er så behagelige at bære som Prospex verisonerne i titanium ... men smag og behag er jo som bekendt forskellig ;)

Her er min SBDA005 Orange Samurai
SamuraiLnkeArm.jpg