Sarg 009 er trolig den perfekte allround-klokka fra Seiko?? Modellen blir mange steder omtalt som den japanske exploreren, og den sparker langt over prissjiktet sitt. Sarg009 er ei JDM (Japanese Domestic Market)-klokke som oser av typisk no bullshit Seiko-kvalitet.
Her er noen punkt jeg vil nevne:
Rå lumi bright-lume, bare se på bildene.
Lekre svarte sverdvisere.
Innsyn til urverket på baksiden.
Presist urverk. Har blitt målt av en lokal urmaker som var imponert over hvor nøyaktig den gikk.
Kronen er signert med Seiko S-en.
Buet safirglass som gjør at urskiven oppleves ulikt fra forskjellige vinkler.
Seiko-boks, alle lenkeledd og garnatikort følger med. Med på kjøpet får du også en lekker brun Hirsch-reim i bøffelskinn. Passer i mine øyne veldig bra til klokka. Reima kostet 300 kroner.
Klokka er kjøpt av meg hos CW den 16.09.16. Den har ubetydelige bruksmerker på spennen som sikkert kan poleres bort. Jeg selger klokka da det har dukket opp noe annet spennende. (Det gjør det som regel).
Har GG-referanser både her og fra klokkeriet.
Diameter: 40mm
Tykkelse: 12,4 mm
Urverk: 6R15 23J, men hacking og manuelt trekk.
Glass: Hardlex sapphire-krystall
Lugs: 20 mm
Gangreserve: 50 timer
Flere bilder av klokken finner du her: https://goo.gl/photos/uT7y3PFVYSFEoqX76
Her er noen punkt jeg vil nevne:
Rå lumi bright-lume, bare se på bildene.
Lekre svarte sverdvisere.
Innsyn til urverket på baksiden.
Presist urverk. Har blitt målt av en lokal urmaker som var imponert over hvor nøyaktig den gikk.
Kronen er signert med Seiko S-en.
Buet safirglass som gjør at urskiven oppleves ulikt fra forskjellige vinkler.
Seiko-boks, alle lenkeledd og garnatikort følger med. Med på kjøpet får du også en lekker brun Hirsch-reim i bøffelskinn. Passer i mine øyne veldig bra til klokka. Reima kostet 300 kroner.
Klokka er kjøpt av meg hos CW den 16.09.16. Den har ubetydelige bruksmerker på spennen som sikkert kan poleres bort. Jeg selger klokka da det har dukket opp noe annet spennende. (Det gjør det som regel).
Har GG-referanser både her og fra klokkeriet.
Diameter: 40mm
Tykkelse: 12,4 mm
Urverk: 6R15 23J, men hacking og manuelt trekk.
Glass: Hardlex sapphire-krystall
Lugs: 20 mm
Gangreserve: 50 timer
Flere bilder av klokken finner du her: https://goo.gl/photos/uT7y3PFVYSFEoqX76
Redigert: