Solgt Seiko SBDC007 Shogun

Medlem
24. juni 2013
Sted
Oslo
INTRO
Jeg slanker Seiko-diver-samlingen min. Tenker å beholde enten denne eller Marinemaster 300 som også ligger ute. Er åpen for å selge begge, dersom det skulle komme inn noe riktig i byttehandel min vei. Dette er versjonen uten den (i mine øyne) sjenerende Prospex-logoen på skiven.

Dette er en av Seiko sine mest klassiske dykkere, og et design jeg tror kommer til å tåle tidens tann svært godt.

Hvis du ikke kjenner til uret så anbefaler jeg deg å se Craig Shipp sitt flammende review av Shogun her:

OBJEKT
Seiko SBDC007 AKA Shogun
Kaliber: 6R15 Automatic 23j, Hack function & Hand winding, 50+ hour power reserve
Referansenummer: SBDC007
Diameter: 44mm (med 42mm bezel, bærer omtrent som SKX00N)
Avstand mellom lugs: 22mm
Krystall: Hardlex
Vekt (med lenke): 210g (!)

FUNKSJONER
Timeviser - minuttviser
Sekundviser
Dato
Roterbar bezel
200m WR

ALDER OG HISTORIKK
Produksjonsår: 2015.
Jeg kjøpte denne NY hos japansk AD i mai 2015. Den har vært lite brukt og i rotasjon med andre ur.

TILSTAND
Uret er i svært god stand. Seiko sin Diashield er utrolig ripebestandig. Noen hairlines på lenke (fra Macbook Pro), men kassen er helt fri for hairlines så vidt jeg kan se.

REMMER
Jeg kan legge ved en grønn Timefactors-NATO som kler klokken utrolig godt. I tillegg følger både lenke og gummirem med.

BOKS OG PAPIRER
Selvfølgelig komplett med innerboks, ytterboks og papirer. Kjøpt ny fra japansk AD.

ANNET
Jeg foretrekker lokal kjøper i Oslo-området, men kan også sende over hele landet.

BYTTER OG SALG
Det er flere klokker som kan være aktuelle som delbetaling/rent bytte. Prøv meg!

Nypris på denne er i dag på 9476,- fra Seiya.

REFERANSER
Jeg har flere, og utelukkende gode, good guy-referanser i GG-tråden under mitt gamle brukernavn (@havard). Det ble noe krøll under migrering til nytt forum, så jeg har endt opp med nytt brukernavn, med tilbakeført registreringsdato. @Fyrsten stiller som referanse og kan attestere at dette stemmer.

MINE BILDER
DSCF1529.jpg

DSCF1527.jpg

DSCF1545.jpg

DSCF1551.jpg

ANDRES BILDER

sbdc00708_zps9fe20b55.jpg
shogun9.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann