Solgt Seiko SDGM003 (Grand Cocktail)

Medlem
28. juli 2015
Sted
Østfold
Kjøpt fra Seiyajapan på sensommeren i fjor av GG her inne. Jeg kjøpte den av han noen mnd. senere.
Meget sparsommelig brukt, og det er også grunnen til at jeg selger. klokken er meget flott, med nydelig cocktail skive som elsker lys, og en finish som virkelig er gjennomført. Kasse, indekser, visere og lenke er alle utført i en kvalitet som imho. ikke står tilbake for ur med vesentlig høyere prislapp. Jeg har også sett den omtalt som, "det nærmeste du kommer en Grand Seiko, uten å kjøpe en". Den blir rett og slett litt for fin for mitt bruk, og derfor dessverre for lite brukt.

Teknisk tilstand:
Den sakket litt for mye når jeg fikk den og har derfor vært inne til justering. Ligger nå innenfor spesifikkasjon.

Kosmetisk: Hairlines finnes selvfølgelig, men ikke mye, og da hovedsakelig på de børstede delene av lenken. AR-coating i glasset uten lyter.

Medfølger:
Inner- og ytterboks, alt av papirer inkl. Kvittering på betalt mva. Og ekstra lenkeledd.

Legger ved en link til en YouTube review av uret. Anbefaler interesserte å se den, da den gir et sannere inntrykk av klokken enn mine mobilbilder.

Litt klipp og lim fra nettet:
Features:
Made In Japan

Ref: SDGM003

Details

Max wrist size: 20.0cm(7.8inch)
Case Bracelet: SS (with Dia-shiled)

Dial: Black
Crystal: Sapphire
See-through back: Hardlex
Diameter: 40.5 mm (without the crown)
Thickness: 11.5 mm Weight: 165g
Movement: 6R15 23J Automatic (with Hand winding and Hack function)
Accuracy: +25/-15 sec/day
Power reserve: 50 Hour
Water resistance: 10 ATM
48.6mm x 40.5mm x 11.5mm

Pris:
Finner ingen brukte å sammenligne med, men nypris hos Sejya er ca. 5500,-. Importert til Norge, inkl. Mva., blir det rett i underkant av 6900,-
Prøver meg på 5000,-/bud for denne.
Kan evt. slenge med mansjettknappene på det ene bildet ved smidig handel.

PM for spørsmål, bud, kjærlighetserklæringer osv. :)

Selger og klokke befinner seg i Fredrikstad, og er tilgjengelig for f2f innenfor en fornuftig radius.
Sender selvfølgelig også til alle rikets kroker. Da for kjøpers regning og med TS-standard oppgjør.
Har GG-referanser fra både kjøp og salg. De finnes her:
http://www.tidssonen.no/forum/search/1579632/?q=Newbie&t=post&o=date&c[thread]=2394

Takk for oppmerksomheten:)

Redigert: