Seiko SKX007 oyster, fjerne ledd

Medlem
12. nov. 2011
Vurderer å bestille en SKX fra creationwatches, men lurte på hvordan leddene fjernes på denne?
Er det "standard" pins i denne, eller er det pins + collar som orange monster, eller evnt noe annet?

Hvis det er standard pins, så tenkte jeg heller å bestille verktøy for å fjerne ledd, enn å betale urmaker for å ta vekk ledd.

På den standard bracelet tror jeg det er vanlig split pins. Sånn du bare dytter ut, verktøy til dette koster vel kanskje $3 på eBay. Lykke til, skal ikke være vanskelig.

Ellet så er det skruer, husker ikke helt, men da trenger du bare en liten skrutrekker:)

Redigert:
Selv med pins + collar er det fult gjennomførbart å justere lenken selv. Vær bare forsiktig så du ikke mister den lille "kragen" når du demonterer...

Kan noen bekrefte om det er split pins? For da bestiller jeg bare slikt verktøy, enn å betale urmakeren for å gjøre det.

Seiko lager så vidt jeg vet ikke noen original oyster til SKX007. Origionalt fra Seiko kommer vel denne kun med gummi eller den behagelige, men akk så skranglete jubilee-lenken. Det betyr at de andre variantene Creationwatches opererer med her har aftermarket-lenker/remmer av uviss opprinnelse. Var jeg deg ville jeg ha bestilt den billigste varianten du kommer over, fra Creationwatches, chronograph.com eller hvor som helst. Så bestiller du en aftermarket-lenke fra Yobokies eller Wjean, alle disse har skrudde ledd. Super Jubilee tror jeg er min definitive favoritt.

edit: ved nærmere ettertanke er vel også denne lenken original Seiko. Den har split pins på leddene.

Ok, jeg trodde at oysterlenka var orginal fra Seiko. Men da kan jeg heller gjøre som du sier, å kjøpe en fra Wjean eller de andre. Takk for tipset!

Seiko lager så vidt jeg vet ikke noen original oyster til SKX007. Origionalt fra Seiko kommer vel
denne kun med gummi eller den behagelige, men akk så skranglete jubilee-lenken. Det betyr at de andre variantene Creationwatches opererer med her har aftermarket-lenker/remmer av uviss opprinnelse. Var jeg deg ville jeg ha bestilt den billigste varianten du kommer over, fra Creationwatches, chronograph.com eller hvor som helst. Så bestiller du en aftermarket-lenke fra Yobokies eller Wjean, alle disse har skrudde ledd. Super Jubilee tror jeg er min definitive favoritt.

edit: ved nærmere ettertanke er vel også denne lenken original Seiko. Den har split pins på leddene.

Jeg bestilte en skx009J4 fra Creation Watches. Den har en oyster lignende orginal seiko lenke. Den lenken er ikke noe særlig og skryte av så jeg gikk til kjøp av en aftermarked fra Wjean. Det anbefaler jeg på det sterkeste. Det gir klokken endå mere kvalitetsføelse. Det gjør klokken dyrere, men absolutt en god investering.