Seiko SKX007 stoppet, Andre med samme erfaringer?

Medlem
11. aug. 2010
Heisann!

Jeg kjøpte i August en Seiko SKX007 fra Chronograph.com. Har til nå vært svært fornøyd, men i dag stoppet den helt uten forvarsel. Hva for-andledningen var kan jeg ikke si sikkert ettersom at jeg ikke oppdaget at den hadde stoppet før 5 minutter etterpå.

Tenkte å ta klokken med meg til nærmeste urmaker for å få sett på saken. Regner med dette dekkes av klokkens garanti. :)

Er det andre her med lignende erfaringer?

Nei, jeg har aldri hørt om noe lignende. Men jeg er helt sikker på at chronograph.com (som er veldig goodguys) ordner opp om du kontakter dem.

Også vil jeg gjerne i samme slengen minne på om at vi nå har fått et eget subforum for japanske ur, så husk å poste Seiko-relaterte spørsmål der :)

Tenkte bare jeg skulle fortelle at jeg har snakket med Chronograph og ting ordner seg. Svært seriøse folk. Anbefales virkelig! :)

Kjempegreier!
Hold oss oppdatert på hvordan det går videre.
Hvor lang tid det tar osv...
Vurderer et kjøp fra chronograph.com selv. Da er det betyggende å vite at kundene blir tatt vare på.:)

Da har jeg fått klokken tilbake i fungerende stand.

Jeg tok kontakt med Chronograph.com og fikk videre beskjed om at jeg kunne slå opp i garantiheftet som fulgte med klokken og finne ut hvem som er medlem av Seikos "Worldwide Service Network" i mitt land og kontakte dem, men at dersom det skulle oppstå problemer så kunne jeg også sende klokken tilbake til Chronograph så skulle de ta seg av reprasjonen.

Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om og fant ut at Optura i Tønsberg er medlem av Seikos nettverk. Videre tok jeg kontakt med dem, og de var svært imøtekommende og ga meg adresse og ba meg sende klokken med papirer og garantihefte.

Klokken ble sendt fra Bergen 2. November.

14. November sendte jeg mail til Optura for å høre hvordan ting sto til med reprasjonen, og fikk beskjed om at de lå litt etter med reprasjoner, men at de regnet med å få tatt den i løpet av en uke.

I dag, 27. November dukket klokken opp i posten.

Følgende har blitt gjort med klokken:
  • Skifte Urverk
  • Trykktest
  • Rengjøring
  • Silikon På Pakninger
Og alt er dekket av garantien.

Alt i alt er jeg svært fornøyd med både Optura og Chronograph og vil nok neppe ha problem med å handle hos noen av dem igjen. Svært god service hos de begge, som anbefales på det sterkeste. :)