Seiko SKX009 og Seiko SKX 007. Nøyaktighet .....???

Medlem
22. jan. 2015
Sted
Årnes
Jeg har en av hver av disse klokkene og liker dem usedvanlig godt, bedre enn dyrere klokker i samlingen. En kan godt si at eiergleden er stor. Når det kommer til nøyaktighet, forter den ene seg ca. 5 minutter i døgnet....... Det syns jeg jo er i overkant. Jeg tester nå den andre med hensyn på det samme..... Kan nevne at jeg har klokkene på armen hele døgnet; Ingen skarpe gjenstander i senga mi. Er det noen som kan si noe om sine erfaringer med disse klokkene / verkene ...... ?? Jeg er også nysgjerrig på om noen har justert sin til en bedre nøyaktighet enn jeg har ......... ???

5 min. høres nesten ut som magnetisme... Tror disse skal holde seg innenfor +20 til -35 sek i døgnet. Jeg har justert en 009 inn til å gå meget nøyaktig med hell. Men vil nok alltid være noe avvik på disse urverkene.

Har kontrollert min skx009 i en ukes tid nå og den har i snitt gått +2,1 sekunder pr døgn. Har stått i winder hele tiden.

Hm...... Det tyder på at disse kan gå betydelig mer nøyaktig enn min gjør ......... Blir interessant å se hvilken feilmargin den andre har ...... Jeg vil nok spørre min lokale urmaker om pris på en justering .........