Solgt Seiko skx033 (pepsi-sub)

Medlem
20. juni 2014
Legger ut for salg, en Seiko skx033.

Klokken er fra 1997 (serienr. 728235), og har det samme urverket som skx007 (7s26), har screw-down krone og er (var) vanntett til 100 meter. Jeg har ikke noen ide om diverse pakninger er blitt byttet, så jeg kan ikke gå god for vanntetthet.
Klokken er 40mm i diameter og 12mm tykk, så litt mindre enn f.eks skx007.

Kjøpte denne av Mountapo_merchant på ebay. Med dette følger selvsagt at kassen er polert på undersiden, og børstet på toppen. Klokken har derfor ikke orginal patina, men fremstår likevel ikke som bling-bling (slik klokker fra filippinene ofte gjør), men ser brukt ut.
Jeg har ikke sjekket urverkets tilstand, men det skal ha vært serviced da jeg kjøpte klokken. Uret holder ihvertfall tiden som den skal.

Klokken er orginal, bortsett fra bezel-insert som er aftermarked, men i riktig utførelse, og lenken, som er en kina-sold-link oyster. (låsen er seiko, hentet fra en snzh) End-linksene er så som så. Jeg har forsøkt å spore opp solid end-links, men uten hell.
Bezel har fjær og hylse, men mangler klikk-ball. Bezelen roterer kun på friksjon som er fast og fin.

Urskive og visere er plettfri, og med veldig god lume. Chapter ringen har et par hakk, da noen har forsøkt å presse ut glasset (tror glasset er polert. Det er blankt og fint, men har noen riper)

Jeg synes klokken er superfin, og skulle gjerne beholdt den, men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal ha flere klokker enn at jeg får brukt dem alle, så da må denne gå.

Denne modellen er ikke lengre i produksjon

pris: 1200,-

033-04.jpg

033-02.jpg

033-01.jpg

033-03.jpg

033-06.jpg

033-05.jpg

033-08.jpg

033-07.jpg

033-09.jpg

033-10.jpg

033-11.jpg

Redigert av en moderator:
Kan selge denne for 1000,- uten oyster-lenka.
Kan medfølge seiko snzh-lenke og/eller nato-reim.

P1130804.jpg