Solgt SEIKO SOLAR PADI SNE435

Medlem
4. sep. 2010
Sted
Oslo
16465644_1603366863012428_5930686207494193152_n.jpg

Bilde skamløst lånt fra @seikonederland på instagram. Bildet som gjorde at jeg falt for klokka.

Beskrivelse:

Svært lite brukt (kun hatt på hånden en arbeidsdag) Seiko Solar Padi SNE435 selges. Nypris var 1800 fra kjente og kjære Creationwatches - klokken ble handlet i midten av april og klokken kommer med original Seiko-lenke. Jeg hadde tilfeldigvis en original Z20-strap som jeg synes kler klokken meget godt. En nydelig sunburst blåfarge i dialen som er umulig å motstå

Tilstand:

Klokken er dessverre ikke i original stand, og den har feil/mangler. Først og fremst - jeg moddet klokken ved å ta av cyclopen. Dette gjorde jeg med aceton, og det er ingen synlige merker igjen på glasset. Jeg oppdaget plutselig her om dagen at LUM-pipen har forsvunnet fra bezelen. Jeg aner ikke hvordan dette har skjedd, men litt søk på WUS viser lignende problemer med klokkens bror, den som har chronograph-pushere.

Det skulle uansett være en smal sak å få byttet bezel eller bare satt inn en aftermarked lume pip. Har bare ikke fått gjort noe med det selv ennå. I og med at jeg har fjernet cyclop ville dessverre ikke CW ta den inn til reperasjon.

Den har ellers et merke på bezel klokken 3. Klokken var slik on arrival, og det er svært lite synlig live. Nevner det fordi det ser fremtredende ut på disse bilder.

Klokken går EKSEPSJONELT riktig, og har mistet 0 -/+ siden jeg stilte den 1. mai.

Lenka har litt småriper her og der etter justering av lenke.

Pris:

Med feilen tatt i betraktning, selger jeg klokken for hyggelige 1200,-. Er også åpen for morsomme bytteforslag, være seg helst i kategorien (rimelig) diver. Av en eller annen grunn svak for quartz-beatere.

Alltid et mas å gå på posten, så supert med face2face i Oslo, men kan alltids sende selvsagt. Da spleiser vi på norgespakka.

wXtEjwt.jpg

m2VtGB4.jpg

Redigert: