Merke, modell og år: Seiko Prospex Black Series Limited Edition SRPC49K1
Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand:
Huser det velkjente automatiske urveket til Seiko; 4R36. Identisk til de andre "turtle"-modellene, sett bort ifra de åpenbare kosmetiske forskjellene.
Jeg er urets andre eier, og har kun brukt det sporadisk. Kassen er dermed i særdeles god stand. Den medfølgende gummireimen, som forøvrig er en støvmagnet av proposjoner, har derimot et par unngåelige bruksmerker.
Urets nøyaktighet har jeg ikke målt, men jeg har ikke merket noen avvik. Seikoen er selvfølgelig godt innenfor garantien fra butikk, så en eventuell justering skal ikke være noe problem.
Dette er den første nyere Seiko-dykkeren jeg har hatt med perfekt alignement mellom bezel, chapter ring og kl.12 på skiven.
Dokumentasjon og historikk:
Uret er kjøpt ny hos norsk AD (Urmaker Christensen i Stortingsgaten) 31. Januar 2018, hvor det også ble utstedt 6mnd forsikring mot tyveri og selvpåførte skader. Denne forsikringen utløper altså 31. Juli.
Boks, papirer og kjøpskvittering medfølger - komplett pakke.
Sted: Oslo
F2F i Nydalen på dagtid, eller sendes på kjøpers regning mot forskuddsbetaling.
Pris eller bytteverdi: 4400 NOK
Bytter er aktuelt. Prøv meg gjerne, men jeg er mest interessert i vintage. Er for tiden på utkikk etter en 6139 Pogue.
Jeg tar selvsagt retur innen rimelig tid om du mot formodning skulle oppleve at Seikoen ikke står til min beskrivelse av tilstanden.
Dagsferske bilder