Oddemann
Støttemedlem
Bare meg, eller kjører Seiko opp prisene på det meste for tida? + slipper sykt med nye modeller. Vanskelig for en lekmann å følge med...
Ser ut som hele bransjen går den veien. Klokka som jeg begynte å spare til for 5 år siden kosta da 55'. Nå koster den 95'. Alle skal flytte seg en "klasse" opp.Bare meg, eller kjører Seiko opp prisene på det meste for tida? + slipper sykt med nye modeller. Vanskelig for en lekmann å følge med...
Stemmer det, et annet eksempel er Oris Aquis Date som gikk fra rolige 17400,- til 24000,- på halvannet årSer ut som hele bransjen går den veien. Klokka som jeg begynte å spare til for 5 år siden kosta da 55'. Nå koster den 95'. Alle skal flytte seg en "klasse" opp.
Ser ut som hele bransjen går den veien. Klokka som jeg begynte å spare til for 5 år siden kosta da 55'. Nå koster den 95'. Alle skal flytte seg en "klasse" opp.
Joda, er jo enig i det. Satt litt på spissen dette.Enig i at Seiko'en er en toolwatch, men ikke nødvendigvis resten av påstanden.
Selv om en Submariner, Sea Dweller, Panerai, Tudor, Blancpain etc er blitt sjukt dyre og absolutt kan kategoriseres som luksusklokker så er de fortsatt fantastiske toolwatches og tåler all verdens juling.
Hva tenker dere om det nye bildet av mm200, SPB187, da? 42 mm uten chapterring og samme bezelinsert som på SPB14x. Ny timemarkør kl 12 og nye visere.
Vis vedlegg 216135
Hva tenker dere om det nye bildet av mm200, SPB187, da? 42 mm uten chapterring og samme bezelinsert som på SPB14x. Ny timemarkør kl 12 og nye visere.
Vis vedlegg 216135
Med samme skivestruktur som "Frost Monster", SBDC073?Kommer det en LE Alpinist fra Fratellowatches i morgen?