Seiko urskive

Medlem
5. nov. 2014
Hei.

Kjøpte for drøyt en mnd siden en Seiko SNX 799 fra jomashop. Klokken har blitt alminnelig brukt. Uten at det er utført noen som helst form for inngrep på klokken så har det helt av seg selv kommet to små riper på urskiven... Noen som har opplevd noe lignende før og evt. har erfaring? Har sendt mail til jomashop og forklart situasjonen, venter fortsatt på svar...

Redigert:
Hardlex er vel dessverre ikke kjent for å være så resistent mot riper som f. eks. safir. Det er mulig du kan få til noe med et eller annet poleringsmiddel siden ripene er så små, men jeg vet ikke hva som er bra. Google/WUS forteller meg at folk har hatt hell med ulike poleringsmidler; jeg googlet bare «hardlex polish», det bør sette deg på sporet. Hardlex er jo egentlig bare glass, så det bør være mye som egner seg.

Ellers er det ikke spesielt vanskelig eller dyrt å bytte ut krystallen heller.

Jeg klarer ikke å se noen riper i skiven, men det kan være pc-skjermen min.
@tobiasvl svaret ditt passer vel bedre om @imad hadde fått riper i glasset.

Redigert av en moderator:
Godt poeng, jeg trodde han mente glasset og så ikke hva slags ripe det var fra bildet. Skjønner det fortsatt ikke helt. Kanskje et makrobilde hadde hjulpet? Høres i hvert fall rart ut at riper skal dukke opp på urskiva av seg selv. Støvkorn?

Svar:

Takker for alle gode svar:)

Beklagelivis så får ikke jeg tatt gode nok bilder da jeg bruker et mobilkamera!
Men ihvertfall, prøver igjen med et nytt bilde, har tydelig markert hvor ripene befinner seg på skiven.
Selvom om ripene er ganske så små må jeg likevel si at dette er kjedelig å ha på en såpass ny klokke.