Sekundviser faller av

Medlem
30. juni 2013
Sted
Drammen
Tok akkurat en full rens og la ny olje i en gammel Certina. Servicen ble en suksess og klokken går nå veldig bra, men det virker som sekundviseren ikke vil sitte fast. Det er rett og slett for lite friksjon mellom viseren og "tappen" som den skal sitte fast på.

Noen som har noen gode tips for å fikse dette?

Tagger: @Greg @Superlite

Redigert av en moderator:
Når jeg hadde den klokken så var også viseren falt av, en urmaker festet den. Og så lenge jeg hadde den da, så satt den jo fast. Jeg ville gått hardt ut mot forrige eier!! ;) Hehe, men er det en slags "grense" for hvor mange ganger man kan ta en viser av og på?

Tok akkurat en full rens og la ny olje i en gammel Certina. Servicen ble en suksess og klokken går nå veldig bra, men det virker som sekundviseren ikke vil sitte fast. Det er rett og slett for lite friksjon mellom viseren og "tappen" som den skal sitte fast på.

Noen som har noen gode tips for å fikse dette?

Tagger: @Greg @Superlite

Jeg kan fikse det :) Sikker på at @Superlite henviser deg til meg i dette tilfellet. Kan jukse og klemme men skal det gjøres skikkelig må du ha et spesialverktøy. Kan ødelegge den hvis du velger en enkel løsning.

Jeg kan fikse det :) Sikker på at @Superlite henviser deg til meg i dette tilfellet. Kan jukse og klemme men skal det gjøres skikkelig må du ha et spesialverktøy. Kan ødelegge den hvis du velger en enkel løsning.

Tusen takk for tilbudet @Greg :) men jeg har litt dårlig tid om dagen og jeg må helst sende klokken i morgen da det er en julegave til min lillebror. Mulig jeg bare må prøve å klemme den. Eller så får nødløsningen være å bare fjerne sekundviseren.

Det fungerte :) Brukte verktøyet jeg bruker for å ta av minuttrøret til å klemme den litt sammen. Nå ser den ut til å sitte bra :)