Selge 372 - galskap!

Økonomisk sett er nok din siste setning et godt råd andre bør følge. Definitivt. Lite tvil om det, i forhold til nyere Panerai som vanner ut sitt gode navn.

Jeg har vært på nippet å kjøpe Panerai flere ganger, men avstår pga av to ting;

a) Bjerke som hovedkontakt
og b) blir ikke helt klok på alle de 2163 modellene man kan velge blant. Og hva med den nye med 30M WR? Huh.

De med blå urskive er derimot nydelige.

Når det gjelder punkt a) så sliter jeg seriøst med det. Når det gjelder å velge blant alle modellene - så er det mer et luksusproblem, så jeg leter fortsatt. :)

Finnes den et Panerai med blå urskive, sekundviser (Marina?) og 100+WR?
Enig i mye av det du skriver, men 372 med plexi er jo et fantastisk ur!
Tror ellers du vil finne alt du ønsker i en Pam 690:
image.png

Er også helt enig i at Panerai langt på vei skyter seg selv i foten med seneste trend, men tror dere virkelig de eldre suksessfulle og mer korrekte modellene vil dras med i "dragsuget" om det skulle gå så langt?

Enig i mye av det du skriver, men 372 med plexi er jo et fantastisk ur!
Tror ellers du vil finne alt du ønsker i en Pam 690:
Vis vedlegg 13844
Bortsett fra at det ikke er en Luminor, og med det ingen karakteristisk kronebeskyttelse. Som i mine øyne er det som gjør Panerai til Panerai.
372 er nydelig, og jeg skulle gjerne hatt en :)

Bortsett fra at det ikke er en Luminor, og med det ingen karakteristisk kronebeskyttelse. Som i mine øyne er det som gjør Panerai til Panerai.
372 er nydelig, og jeg skulle gjerne hatt en :)
Njaa.. det er jo Radiomir og "1940" som er "ur-Paneraiene" da.

Økonomisk sett er nok din siste setning et godt råd andre bør følge. Definitivt. Lite tvil om det, i forhold til nyere Panerai som vanner ut sitt gode navn.

Jeg har vært på nippet å kjøpe Panerai flere ganger, men avstår pga av to ting;

a) Bjerke som hovedkontakt
og b) blir ikke helt klok på alle de 2163 modellene man kan velge blant. Og hva med den nye med 30M WR? Huh.

De med blå urskive er derimot nydelige.

Når det gjelder punkt a) så sliter jeg seriøst med det. Når det gjelder å velge blant alle modellene - så er det mer et luksusproblem, så jeg leter fortsatt. :)

Finnes den et Panerai med blå urskive, sekundviser (Marina?) og 100+WR?

Du har jo vært inne på det før, så det er vel ikke så mye mer å pønske på? 233 er svaret ditt ;)

Peeeent. Fines også noe slikt med Luminor og den klassiske CG? Tror 42mm versjonen er der, men så var det Panerai på 42mm, da. :)
670 er jo også pen da..
Peeeent. Fines også noe slikt med Luminor og den klassiske CG? Tror 42mm versjonen er der, men så var det Panerai på 42mm, da. :)
670 er jo også pen da:
image.png