Tror ikke det i denne anledning
Tror ikke det i denne anledning
Hvis du har genuin interesse for Rolex historie vil det være naturlig å lese seg opp på Panerai og for den saks skyld Tudor. Panerai er i min snevre verden første seriøse dykker og toolwatch, dette fikk de til ved hjelp av Rolex før 2 verdenskrig.Økonomisk sett er nok din siste setning et godt råd andre bør følge. Definitivt. Lite tvil om det, i forhold til nyere Panerai som vanner ut sitt gode navn.
Jeg har vært på nippet å kjøpe Panerai flere ganger, men avstår pga av to ting;
a) Bjerke som hovedkontakt
og b) blir ikke helt klok på alle de 2163 modellene man kan velge blant. Og hva med den nye med 30M WR? Huh.
De med blå urskive er derimot nydelige.
Når det gjelder punkt a) så sliter jeg seriøst med det. Når det gjelder å velge blant alle modellene - så er det mer et luksusproblem, så jeg leter fortsatt.
Finnes den et Panerai med blå urskive, sekundviser (Marina?) og 100+WR?
Min helt!Hvis du har genuin interesse for Rolex historie vil det være naturlig å lese seg opp på Panerai og for den saks skyld Tudor. Panerai er i min snevre verden første seriøse dykker og toolwatch, dette fikk de til ved hjelp av Rolex før 2 verdenskrig.
Når det gjelder Bjerke og "problemer" kan jeg bare si at jeg har hatt et forhold til denne AD i over 30 år uten å klage på service. Har du problemer med det "enorme" utvalget til Panerai er jo svaret enkelt - kjøp 372 eller en eldre variant med Tritium skive.
Min enkle samling består stort sett av Rolex, Tudor og Panerai. Å selge 372 er galskap - den er en evig klassiker.
Tom
Når det gjelder Bjerke og "problemer" kan jeg bare si at jeg har hatt et forhold til denne AD i over 30 år uten å klage på service.
Tja. Lun humor er muligens ekstra virkningsfullt.Tror ikke det i denne anledning
Min erfaring betyr egentlig ikke en dritt, jeg vil bare poengtere at det er faktisk mulig å få super service gjennom over 30 år. Det er jo viktig å merke seg at enhver "opplevelse av god service" i hvertfall har to sider. I min jobb ser jeg at det er svært sjelden den ene påståelige part eier fasiten.Din erfaring betyr selvsagt mye. Bjerkes egne uttalelser via norsk presse taler i en annen retning. Så jeg er en plass i midten...
Min erfaring betyr egentlig ikke en dritt, jeg vil bare poengtere at det er faktisk mulig å få super service gjennom over 30 år. Det er jo viktig å merke seg at enhver "opplevelse av god service" i hvertfall har to sider. I min jobb ser jeg at det er svært sjelden den ene påståelige part eier fasiten.
Sjekk KS duJeg hadde tenkt å kjøpe 312 som min første Panerai, men etter å ha blitt anbefalt 372 her inne og prøvd den hos Bjerke så er valget enkelt. Går rett på 372 . Så hvis noe har en 372 som de vil kvitte seg med til en utrolig god pris så gi lyd
Nei, 233 bærer ikke stort mindre. Ikke har den gullvisere heller Utenom det, er den selvsagt grom!Trekker min 372 fra K/S snart etter cred fra @Havvo! For min del så digger jeg klokka, men rett og slett størrelsen som gjør at jeg ikke bruker den så mye som jeg håpet.. En 233 hadde muligens passet mine armer bedre.
Njaa.. det er jo Radiomir og "1940" som er "ur-Paneraiene" da.