Selge alt billig for en litt dyrere?

Medlem
19. juli 2013
Sted
Hamar
Boksen begynner å fylle seg opp med budsjett klokker, det er virkelig morro med billig kvalitet. Men om budsjett klokkene gir like mye glede over tid vet jeg ikke. Vurderer å selge alt på bilde under, bortsett fra Rolexen, og å kjøpe en brukt klokke i 10-15 tusen kroners klassen. Hva er folks meninger om dette? Fint å ha noe å velge mellom, men føler det kanskje blir større glede av å eie en fks seamaster eller speedmaster enn 6 budsjett klokker.

Puls klokka ble kjøpt i ett svakt øyeblikk.

Samlingen din er kommet til at punkt hvor jeg mener at dette absolutt er fornuftig. Kanskje beholde en av de litt billigere klokkene med god vanntetthet, selge resten og kjøpe en Speedy? ;)

Fornuftige tanker - gjør noenlunde det samme selv for tiden. :)

Redigert:
Høres ut som en god ide, behold en som 'beater' og la resten gå. Burde gjøre det samme selv, men kommer ikke igang :)

En ting du kan spørre deg om er jo hvor mye det vil korte ned ventetiden å selge alt? Jeg ville beholdt bronse-helsonen. Det er greit å ha litt ulikt i boksen. Man trenger ikke f.eks tre liknende divere, men jeg er pronsipiell motstander av å selge klokker med mindre man har minst en annen i tilsvarende kategori med noenlunde liknende utseende. Unntaket er hvis noe bare samler støv og ikke har noen samlingsverdi for deg selv. Man skal jo ikke gjøre klokkeboksen fattigere, men rikere. Og da er ikke monetær verdi målestokken.

En ting du kan spørre deg om er jo hvor mye det vil korte ned ventetiden å selge alt? Jeg ville beholdt bronse-helsonen. Det er greit å ha litt ulikt i boksen. Man trenger ikke f.eks tre liknende divere, men jeg er pronsipiell motstander av å selge klokker med mindre man har minst en annen i tilsvarende kategori med noenlunde liknende utseende. Unntaket er hvis noe bare samler støv og ikke har noen samlingsverdi for deg selv. Man skal jo ikke gjøre klokkeboksen fattigere, men rikere. Og da er ikke monetær verdi målestokken.

Det ække en Helson, det er en Armida! :p :mrgreen:

Men ja, behold Armidaen og selg resten :)

Nå surrer dere noe aldeles tullete. :) OVM er den du skal beholde selvsagt. Sett den på en sort Nato eller brun / vintage skinn Nato - og du har ei kongeklokke. :)

Her ble det mye svar gitt!
Ser ut som som nærmest alle er enige i at å selge alt og å kjøpe en litt dyrere er veien å gå. Er glad i Armidan men tror alt må vekk om jeg skal kjøpe noe annet med god samvittighet. Evt kjøpe en enda billigere diver til å ha på stranda.
OVM er forøvrig helt ny og ubrukt, all plast er på. Kun tatt ut av boksen ett pr ganger.

Blir nok en del salg herfra fremover. Så nå må jeg bestemme meg for hva jeg vil ha inn. Har eid en blå seamaster og likte den veldig godt. Men litt usikker på om det er den eller en speedy jeg vil ha. Heller kanskje litt mot speedy.

Her ble det mye svar gitt!
Ser ut som som nærmest alle er enige i at å selge alt og å kjøpe en litt dyrere er veien å gå. Er glad i Armidan men tror alt må vekk om jeg skal kjøpe noe annet med god samvittighet. Evt kjøpe en enda billigere diver til å ha på stranda.
OVM er forøvrig helt ny og ubrukt, all plast er på. Kun tatt ut av boksen ett pr ganger.

Blir nok en del salg herfra fremover. Så nå må jeg bestemme meg for hva jeg vil ha inn. Har eid en blå seamaster og likte den veldig godt. Men litt usikker på om det er den eller en speedy jeg vil ha. Heller kanskje litt mot speedy.

Der sitter du på fasiten ;)

Med den klokkeboksen ville jeg solgt alt bortsett fra Explorer og OVM og deretter kjøpt en Speedmaster (HVIS du liker den da). Så bruker du disse klokkene om hverandre en god stund før du kjenner godt etter hva du mangler/savner.

Liker speedy veldig godt, ihvertfall på bilder. Aldri prøvd en på hånden. Har bestemt meg for å selge nå, så da får vi se hvor lang tid det tar før alt er borte og det dukker opp noe som kan kjøpes.

Samlingen din er kommet til at punkt hvor jeg mener at dette absolutt er fornuftig. Kanskje beholde en av de litt billigere klokkene med god vanntetthet, selge resten og kjøpe en Speedy? ;)

What he said! ;)

Med en Speedy kommer du ikke til å angre!