Semmerns klokkesamling

Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
Tok et par bilder av klokkesamlingen min i dag, for de som er interessert. Har et par stykker som ikke fikk være med på bildet. To gamle Seamastere som er så slitne at de ikke gjorde seg i dette selskapet :) Samlingen inneholder noen klokker jeg arvet fra far/farfar, men Speedmasteren, Seamaster EB'en og Doxaen har jeg kjøpt selv.
Skal vi si at dette er en litt mer omfattende klokkesamling enn de fleste 25-åringer har? :D Hehe..

Har ikke watchwinder, så kun Doxaen viser riktig tid, da det er dagligklokken min for tiden..

Fra venstre mot høyre:

IWC med cal.83-urverk, sannsynligvis fra 50-tallet. Blå visere og hvit skive. Liker designet på denne, og kan tenke meg at den ser snasen ut etter en restaurering, gjerne på brun skinnrem!

Patek Philippe, uklart når den er fra. Den er etter farfar. Må få den taksert hos Bjerke en dag snart.

Bulova Accutron 214 fra 1964. Trenger nye coiler. Har funnet en fyr i England som reparerer Bulovaer og Omegaer med stemmegaffelverk, og skal sende den til han i løpet av mars tenker jeg. Den er i fin kosmetisk stand, og trenger kun coiler for å funke.

Automatisk Seamaster fra 60-tallet, litt uklart hvilke referansenr

Constellation Pie Pan, 168.004 fra ca. 1962-63, med cal.561-urverk. Dressklokken min sammen med Speedy :)

Seamaster 2255.80, for tiden på mesh, men den roteres mellom original lenke, mesh, og Norges-NATO

Speedmaster 3570.50, roteres også mellom lenke, mesh og NATO. Skal opp i flyet med meg på 17.mai på Norges-NATOen :D

Doxa Sub 750T GMT Professional. Lite å si om denne, annet enn at den er ekstremt fet, og vekker oppsikt :D

DSC_00012.jpg

Nærbilder av venstre halvdel

DSC_00014.jpg

Og høyre halvdel

DSC_00013.jpg

For en utrolig flott samling!
Spesielt imponert over IWC'en og PP'en. Er IWC'en en Potugueser?

Er IWC'en en Potugueser?

Tror ikke det er en Portugueser, men det kan godt være forløperen til en :) Så vidt jeg har forstått er cal.83-klokkene fra 40-tallet.

Mulig PP'en blir lagt ut for salg her når jeg får taksert den.. ;)

Nydelig samling! Er 25 selv, og har langt fra like omfattende samling;)
Doxa liker vi, en fjern slektning hilser
b2e8f599-a015-d442.jpg

Dette er jo virkelig en samling det oser sjarm og høy verdig av.
Er det i tilegg arvet er det jo uerstattelig.
Nice man.

Tror ikke det er en Portugueser, men det kan godt være forløperen til en :) Så vidt jeg har forstått er cal.83-klokkene fra 40-tallet.

Mulig PP'en blir lagt ut for salg her når jeg får taksert den.. ;)

Huffda.Vist du går til det skrittet at du velger og selge pp`en håper jeg det ligger en annen god tanke bak.
Bruker du til tider disse eldre modellene?

ja, den IWC med cal.83-urverk var lekker. :cool:

Er vel det samme urverk som i Royal Air Force Mk 10 (sykt priset) Omega er ei aldri feil. Nok vingling, vintage er fett. IWC og en mulig Hamilton 6BB, 0552, R.A.N for å matche konas nye.. :D

Nå er det vintage IWC, Hamilton på nett med morgenkaffen. Flytter over til vintage tråden..

http://www.heirloom2.com/military.htm#HAMILTON_R.A.N_MILITARY_CHRONOGRAPH_VALJOUX_7733_

Takk for flotte bilder og samling Semmern!

Huffda.Vist du går til det skrittet at du velger og selge pp`en håper jeg det ligger en annen god tanke bak.
Bruker du til tider disse eldre modellene?

Hehe, jeg angrer egentlig litt på at jeg har lekt med tanken.. :p

Bruker Constellation ganske ofte, og Bulovaen skal på en fin Hirsch-rem når jeg får den tilbake fra rep. Ellers trenger IWCen en overhaling, så den går jeg ikke med enda. Pateken har jeg gått med ved et par dresskledde anledninger, senest i julen i fjor :)
Den bør få en liten overhaling før den brukes noe mer, da det er svært lenge siden den var i aktivt bruk.

Tror IWCen kan bli ganske snasen på en brun krokodillerem, eller hva? :D

Hehe, jeg angrer egentlig litt på at jeg har lekt med tanken.. :p

Bruker Constellation ganske ofte, og Bulovaen skal på en fin Hirsch-rem når jeg får den tilbake fra rep. Ellers trenger IWCen en overhaling, så den går jeg ikke med enda. Pateken har jeg gått med ved et par dresskledde anledninger, senest i julen i fjor :)
Den bør få en liten overhaling før den brukes noe mer, da det er svært lenge siden den var i aktivt bruk.

Tror IWCen kan bli ganske snasen på en brun krokodillerem, eller hva? :D

Herlige urverk.
IWC på krokkoreim blir aldrig feil så du treng ikke og spekulere så mye i det.
personelig hadde jeg kommet til og valgt brun reim på denna modellen og det litt på grunn av at konturan i ei brun krokkoreim kommer mye mere frem en på fek.sort reim.
Husk på at denne klokken finnes det ikke så veldig mange av i norge, så gjør den så spesiel som mulig.hehehe.