Ser etter Seiko Tuna

Medlem
30. sep. 2011
... eller SBBN0xx som den også heter.
Leter etter den rimeligste versjonen, ny, i svart. Om den har lenke eller reim spiller ingen rolle, heller ei om det er kvartsverk eller automatisk. Trenger heller ikke vanntetthet til 1000 meter, 300 meter holder i massevis!
Har funnet en med lenke, kvartsverk og 300 meters vanntetthet, men ikke i svart. Og det er absolutt svart jeg vil ha!
Den sorte har jeg funnet i 1000 meters-versjon, men den er jo nesten dobbelt i pris...

Noen som kan hjelpe meg?

... eller SBBN0xx som den også heter.
Leter etter den rimeligste versjonen, ny, i svart. Om den har lenke eller reim spiller ingen rolle, heller ei om det er kvartsverk eller automatisk. Trenger heller ikke vanntetthet til 1000 meter, 300 meter holder i massevis!
Har funnet en med lenke, kvartsverk og 300 meters vanntetthet, men ikke i svart. Og det er absolutt svart jeg vil ha!
Den sorte har jeg funnet i 1000 meters-versjon, men den er jo nesten dobbelt i pris...

Noen som kan hjelpe meg?

Flytt innlegget over i Kjøp og Salg-tråden, og da fortrinnsvis under Kjøpes. Merk overskriften WTB (want to buy) - her går det i engelsk, må vite.

Det er der du har størst sjanse for å få napp på dette.

MM:D

Edit: Mulig jeg misforstår deg litt og at du kun er ute etter hjelp til å finne en på nettet.
Her er en fra eBuy: http://www.ebay.com/itm/SEIKO-PROSP...832010630?pt=Wristwatches&hash=item3f0ed88586

Eller er det en slik du er ute etter: http://www.ebay.com/itm/Seiko-SBBN0...764831849?pt=Wristwatches&hash=item4aaf12e869

Flytt innlegget over i Kjøp og Salg-tråden, og da fortrinnsvis under Kjøpes. Merk overskriften WTB (want to buy) - her går det i engelsk, må vite.

Det er der du har størst sjanse for å få napp på dette.

MM:D

Jeg tolker innlegget til trådstarter dithen at han ønsker hjelp til hvor man kan kjøpe en Seiko Tuna og ikke direkte om noen har en og selge. Mulig jeg tar feil.

Neida, det stemmer det! Trenger bare hjelp til å finne forhandlere/nettbutikker.
Har trålet:
chronograph.com
creationwatches.com
seiyajapan.com
c-watch.co.jp
chronoworld.com
higuchi-inc.com

Og enda ikke funnet en 300-meters versjon i sort...
Og ja, Minuteman, det den første du linker til jeg vil ha - i sort!

Jeg tolker innlegget til trådstarter dithen at han ønsker hjelp til hvor man kan kjøpe en Seiko Tuna og ikke direkte om noen har en og selge. Mulig jeg tar feil.

Redigerte mens du skrev. Sannsynligvis var det jeg som tok feil. På tide med en feil nå, etter å ha vært feilfri siden sist på sekstitallet ;)

Ingen er perfekte!
Men noen med flere potensielle nettsider for hvor jeg kan finne min ultimate beater?

watchuseek.com har et bra salgsforum.

chrono24.no - internasjonal side med masse flotte klokker

network54.com - i hovedsak svenske selgere, men også en del fra enda-lenger-vekk-i-stan

Var innom et som det ble tipset om her for en dag eller to siden, men finner deg neiggu ikke igjen.
Det finnes sikkert i hundrevis av andre også, bare de rette personene får anledning til å svare på tråden din.

Skal sjekke ut de sidene, Minuteman!
Ja, er jo det, men den der er unødvendig dyr siden det er 1000 meters-versjonen.

Eksisterer 300 meter kvarts i sort da? Uten at noen har sendt den inn til tredjepart for PVD'ing?

Jeg har bare sett stålfargede med svart (m/ lenke) eller sølv (m/ gummirem) bezel.

Litt gammel tråd, men min 5 cent i allefall ...

Har selv en Seiko "Emperor" SBDX011 og en Seiko Tuna Can SBBN007
SeikoTuna8-Version2-1.jpg

Den du er på jakt etter er vel en SBBN015 tenker jeg? Helt lik min SBBN007 med unntak av at den har sort bezel inlay og at det står "marinemaster" på dialen (er en nyere utgave av min)
Det finnes også en sort 1000m quartz (SBBN013) Den har samme urverk som min SBBN007 men har en keramisk shroud (altså beskyttelsen rundt kassen) Og litt andre visere og urskive. Personli synes jeg denne er MEGET overpriset, og er heller ikke overbevist om bruken av keramik i shrouden, da flere har opplevd at denne knuses i mange sylskarpe deler om den minstes i bakken (gud forby)

Min SBDX011 1000m koster jo en del, men har også et 8L35 urverk som er et udekoreret grand seiko urverk, samt titan shroud. Er stor, men som nevnt av noen andre her så føles den ikke så alt for stor på, pga skulte lugs og rimelig kort fra lug til lug.

Mengder med god info ute på nett om de forsjellige seiko Tunaene, som her feks. se linker noe lengre ned.
http://forums.watchuseek.com/f281/collectors-guide-all-seikos-shrouded-tuna-divers-241276.html

Var jo en lit eldre tråd dette, men håper det var til noe hjelp i allefall. Og lykke til i jakten:0)