Service av Panerai.

Medlem
12. okt. 2010
Sted
Inderøy
Lurer litt på en PAM 233 med 8 dagers in-house verk fra 2006. I den anledning har jeg sendt en forespørsel til Bjerke angående overhaling. Fikk svar i dag. Uret må sendes til Sveits (grunnet in-house verk), pris 8-9k uten polering, ventetid 12-16 uker. Må innrømme at dette var litt i overkant av hva jeg forventet på forhånd.

Har dere rutinerte Paneristis noen tips eller innspill?

Bjerke er vel eneste mulighet i Norge. Har på følelsen at de tar seg godt betalt for å være ledd mellom meg og Panerai servicesenter.

Lurer litt på det altså, om de har kompetansen til det der? Fikk beskjed om at alle "in-house" verk som leveres inn hos Bjerke blir sendt til Sveits.

Synes ikke det var noe å si på den prisen. Det er få verksteder som gjør service på inhouse for Panerai.

Regn med røflig 4k for service, noen tusen i frakt og forsikring + mva., så blir ikke påslaget til Bjerke så stort.

Mulig du kan spare litt penger hvis du sjekker rundt om det er noen forhandlere med verksted som gjør service på denne klokken, og sender den selv/reiser for å levere, men jeg tror nok ikke det blir store summene spart på bunnlinjen...

Lurer litt på det altså, om de har kompetansen til det der? Fikk beskjed om at alle "in-house" verk som leveres inn hos Bjerke blir sendt til Sveits.

er ikke helt sikker, men jeg tror bjerke har eget verksted hvor de er autoriserte til å utføre service og reperasjoner på alle merker de fører.? men jeg er ikke helt sikker :confused:

hentet fra bjerkes hjemmesider

SERVICE HOS URMAKER BJERKE
Service hos Urmaker Bjerke er alt fra batteribytte til total overhaling. Vi legger stor vekt på å yte en høy grad av personlig service og har strenge krav til kvalitet på de oppdrag vi utfører. Hver butikk har fagfolk til stede.

Ved innlevering kan du få en oversikt over hva som bør gjøres og et prisoverslag. I vår vurdering har vi to muligheter:

Fullt serviceettersyn er en omfattende reparasjon hvor hele klokken demonteres, sjekkes og repareres i tråd med frabrikkens rettningslinjer.
Delservice hvor den konkrete feilen rettes. Dette er en enklere og rimeligere reparasjon.

Hei crown guard, beklager at jeg var upresis i formuleringen. Jeg mente at de ikke tar service på in-house Panerai hos Bjerke.

Synes ikke det var noe å si på den prisen. Det er få verksteder som gjør service på inhouse for Panerai.

Regn med røflig 4k for service, noen tusen i frakt og forsikring + mva., så blir ikke påslaget til Bjerke så stort.

Mulig du kan spare litt penger hvis du sjekker rundt om det er noen forhandlere med verksted som gjør service på denne klokken, og sender den selv/reiser for å levere, men jeg tror nok ikke det blir store summene spart på bunnlinjen...

Takk for innspill Mogens, jeg er vel muligens bare litt for gnien og for vant til å betale for serving av Rolex :)

Jeg betalte ca 6,5K for service på min 233 for ikke så lenge siden, det var med full polering også.
Bjerke gjør ikke service på 8 dagers urverk, den må sendes til Amsterdam.
Meg bekjent er Bjerke de eneste som tar service på denne.

Jeg betalte ca 6,5K for service på min 233 for ikke så lenge siden, det var med full polering også.
Bjerke gjør ikke service på 8 dagers urverk, den må sendes til Amsterdam.
Meg bekjent er Bjerke de eneste som tar service på denne.

Jeg snakket direkte med serviceansvarlig hos Bjerke.

Hei,

Da dette er et ”in-house”-urverk må vi sende klokken din til Sveits for å overhale den. Uten polering vil en slik service ligge på ca 8000-9000,- Jeg vil regne med at en slik overhaling tar ca 12-16 uker.

Jaja, ser ut til at Bjerke har endret både rutiner og priser i det siste.