Service hos Bjerke ? !

Medlem
19. des. 2008
Gikk tilfeldigvis forbi Bjerke i dag og kom på at de sikkert har peil på Omega. De er jo blant de eldre og mer prestisjefylte forretningene i Oslo. Jeg er på leit etter uret som gir meg "må ha" følelsen og Aqua Terra / Railmaster er blant de få aktuelle.

-"Jeg er interessert i Omega Aqua Terra evt. Railmaster."

- "Javel......"

-"Kan du si noe om forskjellen mellom dem...bortsett fra urskiven?"

-"Tja.....(blar i katalogen)...her er jo den ene...og her er den andre ...da"

-"Jeg ser det, men kan du si noe om forskjellene...kassen? Urverket? Kvalitet ?

-(blar frem og tilbake i katalogen)..."Den ene har 2500 urverk den andre har 2403 urverk.

-"Det sier meg ikke så mye er jeg redd....kan du forklare litt om forskjellen på de to ?

-".........................."

-"Har du fått den nye Aqua Terra Chronometer modellen jeg hr hørt om ? Kan du fortelle noe om den ?

-"?" "Ikke hørt om....det står ikke noen ny modell her." (Blar videre i katalogen....nei, selvsagt står det ikke noen om en splitter ny modell i den gamle katalogen for 2008!)

-"Så du kan altså ikke si noe om den eller når den kommer ?"

-"Nei...har ikke hørt om det. (Inget forsøk på å konferere med kolleger eller engang sjekke på nett.)

-"Har dere den da (peker på Aqua Terra Chronometer med sort skive i katalogen) ?

-"Nei." (Ikke noe forsøk på "Men vi har den med blå skive om du vil prøve den.".

Er dette representativt for servicenivået i denne butikken ? Jeg har sjeldent opplevd så tafatt og så avvisende holdning i en butikk. Overhodet inget forsøk på hjelp. Jeg måtte hale svarene ut av henne. Må man legge pengene på diskene først får å bli tatt på alvor ? Kan man ikke svare på kundens spørsmål må man da prøve å finne svarene. Ved å være så lite imøtekommende, så lite interesserte og rett og slett avvisende i holdning (tror faktisk ikke hun møtte blikket mitt engang) klarte de på fem minutter å kvitte seg med en potensiell kunde.

(Nei, jeg luktet ikke fyll, - jeg er ren og blank i pelsen.)

Har vært inne hos Bjerke to ganger og begge gangene har jeg blitt tatt veldig godt imot. Kan ikke huske hvem jeg snakket med, men det var en forholdsvis ung kar. Jeg så nok ikke ut som din "vanlige" kunde så jeg følte meg rimelig utilpass der jeg stod med Metallica t-skjorte, langt hår og tatoveringer med en forespørsel om å få klasset på noen av de bedre urverkene demmes :mrgreen:
Med det sagt så var jeg ikke klar over at Bjerke solgte Omega? Jeg så ikke en eneste Omega når jeg var der (var på utkikk etter en 2254.50) og så heller ingen reklame rundt om. Kan være jeg ble blendet av Paneraiene og alle de andre godsakene.
Den nye Aqua Terraen ser rett og slett nydelig ut fra de bildene jeg har sett, og etter det jeg har lest og hørt så vil det ennå være en liten stund til du vil se de i butikken. Det har blitt solgt og observert noen av de i Amerika, men ellers er det tynt rundt om.
Spørs om en ikke ryker på en smell med den svarte tapestry dialen i SS, ser ut som en skikkelig godsak.
Nå må en også ta i betrakning at Bjerke selger endel forskjellige klokkemerker og det er nok ikke alle som er like oppdaterte på samtlige modeller. Som oftest opplever jeg at jeg vet mer om de forskjellige klokkene enn personen bak disken gjør, sånn er livet som "WIS".
Jeg vet at noen på forumet her kan anbefalle en eller fler personer hos Bjerke, så vent litt før du blåser de helt av, selvom jeg fullstendig
forstår at du sitter igjen med et kjipt inntrykk med en slik førstegangsopplevelse.
Alternativt får du ta turen til Kristiansand så skal jeg vise det et sted med utmerket service :D

Da var nok du i butikken deres på Karl Johans gate, der har de ikke Omega slik de har i butikken i Prinsensgate.

Du har seff rett i at alle i butikken ikke kan være like oppdaterte på alt, men jeg forventer at om de ikke er oppdaterte på det man spør om så søker de informasjon fra sine kolleger eller andre steder. Det er bl.a. slik hjelp man betaler for når man kjøper i sin "lokale" butikk. Med det servicenivået jeg opplevde i dag kan jeg like gjerne kjøpe på nett eller taxfree utenlands (og glemme toll/moms).

Kanhende er det andre som er flinkere der, men Alf Lie ligger rett over gaten, ca 10 meter unna, og etter hva jeg vet fører de også Omega. (så kan jeg også benytte anledningen til å sikle på noen IWC'er som jeg ikke har råd til :D ).

Ja, jeg var på Bjerke i Karl Johans gt, visste ikke at det var fler av de, hehe.
Jeg tenker på Urmaker Askeland i Markens gate. Veldig koselige og hjelpsomme folk :)

Det er veldig forskjellig kunnskapsnivå blant selgerne, og det er mer personavhengig enn butikkavhengig slik jeg har opplevd det.

Jeg var litt tilfeldig inne hos Thune ved egertorget like før Omega Hour Vision begynte å komme i butikkene. Da hadde Thune akkurat fått den inn som en av de første i Norge, og han som er klokkeansvarlig i butikken kunne alt om cal 8500. Ikke hva du forventer i en butikk som primært selger smykker.

Lervik Ur i Haugesund var også en god opplevelse. Der har de kompetente folk bak disken.

Jeg har i hvertfall alltid mottat eksepsjonelt bra service og mye kunnskap de gangene jeg har vært på Bjerke. I hvertfall når det kommer til de klokkene jeg har levert inn der gjennom tidene.

Enig i det som en del sier her at det er veldig avhengig av hvem man snakker med hos Bjerke. Har stort sett hatt hyggelige og konstruktive samtaler med folkene der.

Her i Trondheim derimot er det en fohandler, som jeg ikke skal nevne navnet på, som trenger å pusse opp mer enn innredningen sin. Var der for noen måneder tilbake og ville prøve en Milgauss som de hadde inne, og mens jeg hadde uret på armen la jeg mitt eget ur på et bord foran meg. Selgeren presterer å løfte opp uret mitt, kikke på det, og slipper det ned på bordet fra en ikke ubetydelig høyde. Jeg kikket ham i øyene og så etter en "forklaring", men ingenting. Etter dette vil jeg ikke ha noe med denne butikken å gjøre i det hele tatt. Ganske trist egentlig da Trondheim ikke akkurat bugner over med gode klokkebutikker. Men heldigvis får en jo sett og gjort en del i forbindelse med reiser når det gjelder klokker.

Urmakeren hos Bjerke i Bergen er av den yngre sorten og han yter en helt eksepsjonell service. Bare positivt å si om han :)

Selgeren presterer å løfte opp uret mitt, kikke på det, og slipper det ned på bordet fra en ikke ubetydelig høyde
Det var ikke lite frekt, jeg hadde nok vurdert og gjort det samme med Milgaussen.

To-ov skrev:
Selgeren presterer å løfte opp uret mitt, kikke på det, og slipper det ned på bordet fra en ikke ubetydelig høyde
Det var ikke lite frekt, jeg hadde nok vurdert og gjort det samme med Milgaussen.

Haha. Hadde vært morsomt å være flue på veggen når folk begynte å slenge klokkene til hverandre på bordet. Ser for meg at den situasjonen kunne eskalert :D
Men fra spøk til alvor, det var faktisk utrolig frekt! En har ikke mye respekt for klokker eller andres eiendom når en gjør sånn.

Trist att som eventuell kund bli behandlad på ett så ovärdigt sätt, tyvärr finns detta fenomen även här i Sverige.
En fråga bara, vad betyder "Javel" ?
:mrgreen:

Bjerke Bergen yter meget god service og jeg ble nesten "tvingt" til å prøve klokker! Noe jeg ser på som svært positivt! :D