- Medlem
- 19. des. 2008
- Innlegg
- 97
Gikk tilfeldigvis forbi Bjerke i dag og kom på at de sikkert har peil på Omega. De er jo blant de eldre og mer prestisjefylte forretningene i Oslo. Jeg er på leit etter uret som gir meg "må ha" følelsen og Aqua Terra / Railmaster er blant de få aktuelle.
-"Jeg er interessert i Omega Aqua Terra evt. Railmaster."
- "Javel......"
-"Kan du si noe om forskjellen mellom dem...bortsett fra urskiven?"
-"Tja.....(blar i katalogen)...her er jo den ene...og her er den andre ...da"
-"Jeg ser det, men kan du si noe om forskjellene...kassen? Urverket? Kvalitet ?
-(blar frem og tilbake i katalogen)..."Den ene har 2500 urverk den andre har 2403 urverk.
-"Det sier meg ikke så mye er jeg redd....kan du forklare litt om forskjellen på de to ?
-".........................."
-"Har du fått den nye Aqua Terra Chronometer modellen jeg hr hørt om ? Kan du fortelle noe om den ?
-"?" "Ikke hørt om....det står ikke noen ny modell her." (Blar videre i katalogen....nei, selvsagt står det ikke noen om en splitter ny modell i den gamle katalogen for 2008!)
-"Så du kan altså ikke si noe om den eller når den kommer ?"
-"Nei...har ikke hørt om det. (Inget forsøk på å konferere med kolleger eller engang sjekke på nett.)
-"Har dere den da (peker på Aqua Terra Chronometer med sort skive i katalogen) ?
-"Nei." (Ikke noe forsøk på "Men vi har den med blå skive om du vil prøve den.".
Er dette representativt for servicenivået i denne butikken ? Jeg har sjeldent opplevd så tafatt og så avvisende holdning i en butikk. Overhodet inget forsøk på hjelp. Jeg måtte hale svarene ut av henne. Må man legge pengene på diskene først får å bli tatt på alvor ? Kan man ikke svare på kundens spørsmål må man da prøve å finne svarene. Ved å være så lite imøtekommende, så lite interesserte og rett og slett avvisende i holdning (tror faktisk ikke hun møtte blikket mitt engang) klarte de på fem minutter å kvitte seg med en potensiell kunde.
(Nei, jeg luktet ikke fyll, - jeg er ren og blank i pelsen.)
-"Jeg er interessert i Omega Aqua Terra evt. Railmaster."
- "Javel......"
-"Kan du si noe om forskjellen mellom dem...bortsett fra urskiven?"
-"Tja.....(blar i katalogen)...her er jo den ene...og her er den andre ...da"
-"Jeg ser det, men kan du si noe om forskjellene...kassen? Urverket? Kvalitet ?
-(blar frem og tilbake i katalogen)..."Den ene har 2500 urverk den andre har 2403 urverk.
-"Det sier meg ikke så mye er jeg redd....kan du forklare litt om forskjellen på de to ?
-".........................."
-"Har du fått den nye Aqua Terra Chronometer modellen jeg hr hørt om ? Kan du fortelle noe om den ?
-"?" "Ikke hørt om....det står ikke noen ny modell her." (Blar videre i katalogen....nei, selvsagt står det ikke noen om en splitter ny modell i den gamle katalogen for 2008!)
-"Så du kan altså ikke si noe om den eller når den kommer ?"
-"Nei...har ikke hørt om det. (Inget forsøk på å konferere med kolleger eller engang sjekke på nett.)
-"Har dere den da (peker på Aqua Terra Chronometer med sort skive i katalogen) ?
-"Nei." (Ikke noe forsøk på "Men vi har den med blå skive om du vil prøve den.".
Er dette representativt for servicenivået i denne butikken ? Jeg har sjeldent opplevd så tafatt og så avvisende holdning i en butikk. Overhodet inget forsøk på hjelp. Jeg måtte hale svarene ut av henne. Må man legge pengene på diskene først får å bli tatt på alvor ? Kan man ikke svare på kundens spørsmål må man da prøve å finne svarene. Ved å være så lite imøtekommende, så lite interesserte og rett og slett avvisende i holdning (tror faktisk ikke hun møtte blikket mitt engang) klarte de på fem minutter å kvitte seg med en potensiell kunde.
(Nei, jeg luktet ikke fyll, - jeg er ren og blank i pelsen.)