Service i Østfold

Medlem
28. juli 2015
Sted
Østfold
Har en Speedy som har begynt å tulle litt og mtp. den fyller 6 år i år tenker jeg at det vel er på tide med en service. Så vidt jeg vet er de to alternativene i Østfold B. Andresen i Moss og Ødegård i Sarpsborg.
Spørsmålet mitt er kort og godt om noen har erfaringer eller preferanser den ene eller andre veien? Eller er det hipp som happ hvem av de to jeg velger?

Hadde en prat med Ødegaard for en stund siden, han kunne ikke ta service på Omega, fikk ikke lov til å bestille deler fra Swatch Group etter at de reduserte antallet autoriserte forhandlere kraftig for en tid tilbake. Ifølge Ødegaard er det nå bare Andresen i Moss som er Omega AD i Østfold. Han anbefalte å levere den inn hos Andresen, som visstnok er dyktig, eller sende den direkte til Swatch Group. Min Seamaster gikk til Swatch Group, men via en Protid-forhandler her i Oslo. Dette var i 2015, mulig det er skjedd noe siden den gang, Ødegaard fortalte at de meldte saken inn for Konkurransetilsynet, men jeg vet ikke om det skjedde noe etter det.

• Liker
Reaksjoner: Newbie
Jeg har kjøpt en Speedmaster hos B. Andresen i Moss og har bare gode ting å si om forhandleren.

Mtp på service så har levert mitt Omega lommeur fra første halvdel av 1900-tallet for service til Fredrik Andresen som er sertifisert av Omega.

Vedlegg

• IMG_1065.jpg
    IMG_1065.jpg
    93,4 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Newbie