Det kan du selvfølgelig si, og kanskje med rette, men det kan vel forklares/konkluderes på en litt annen måte også:
- Uavhengig urmaker er (åpenbart) i stand til å få fatt på originale deler
- AD tror at det ikke er mulig å få fatt på originale deler for uavhengig urmaker siden han tilsynelatende ikke skal få til det, ref f.eks. din delkonklusjon. Han klarer ikke se forskjell, og tenker derfor at delene
må være veldig gode kopier fra Kina, igjen siden alternativet om tilgang på originale deler for uavhengig urmaker er en "umulighet" i hans øyne (pluss at han
vet hvor gode kopiene derfra er). Han føler at dette må luftes for kunden (selv om det kanskje kan oppfattes som ukollegialt - hensynet til produktet går foran), og at delene bør skiftes for sikkerhets skyld. Alt i god tro.
Og så kan det vel innvendes at AD kunne ha løst dette ved å kontakte uavhengig urmaker for å forhøre seg om delene. Men kanskje fare for at uavhengig urmaker ikke vil si så mye om sine leverandører til AD her uansett.
Uansett. Ikke nødvendigvis akkurat dette jeg tenker selv, men vil likevel ikke utelukke helt at det kan ha foregått på denne måten.
Og så er jeg jo glad at det er mer enn "ordnede Rolexforhold" som inngår i en vurdering av bosted, så jeg kan bo en plass hvor jeg faktisk får bruk for solbrillene
Neida, fint på vestlandet