Service og garantiperiode

Medlem
4. des. 2011
Innlegg
546
Sted
Rogaland
Har en klokke som er snart fire år gammel, kjøpt fra norsk AD med fem års garanti. Klokken skifter ikke lenger dato, og gangreserven virker ut til å ha blitt en del dårligere. Dette kan være tegn på at den trenger service, men jeg håper jo selvfølgelig å få fikset dette på garanti. Noen som har erfaringer her?
 
Har en klokke som er snart fire år gammel, kjøpt fra norsk AD med fem års garanti. Klokken skifter ikke lenger dato, og gangreserven virker ut til å ha blitt en del dårligere. Dette kan være tegn på at den trenger service, men jeg håper jo selvfølgelig å få fikset dette på garanti. Noen som har erfaringer her?

Tvilsomt at du får dette dekket. Men prøv :)
( mulig det hjelper og spille dum)
 
Dette høres da ut som en garantisak. Hva ellers skal garanti dekke om ikke klokkens funksjoner skal kunne brukes innenfor perioden. Dette forutsatt at det ikke er beskrevet i eventuelle vilkår man har akseptert at den må ha service innenfor et eller annet tidspunkt.
 
Reklamasjon er ikke noe som kan gis. Det følger i tilfelle av loven, dvs kjøpslov/forbrukerkjøpslov. Forbrukerkjøpsloven er ufravikelig. Garanti er avtalebasert og bør vel gå lenger enn reklamasjon, hvis det skal være noe poeng med det. Men er for så vidt ikke noe kjøper er forpliktet å gi. Men er det først gitt, så kommer vel en eventuell dekning e.l. etter garantien an på en tolkning av garantivilkårene i avtalen.
 
Dette må da være en helt klar reklamasjonssak enten det går på reklamasjon ihht norsk kjøpslov eller produsentens garanti.
 
Bare fire år og dato skifter ikke lenger. Kan ikke være Rolex. Hvilket merke er det? 5års norsk reklamasjon.