Service/overhaling Breitling

Medlem
21. jan. 2015
Innlegg
7
Sted
Tromsø
Har en Breitling Crosswind Spesial m/dobbeldato som er tatt ut i 2007. Klokka er sparsommelig brukt men tidligere eier har ikke servet den og jeg føler at uret har det "vondt":) Synes Breitling i Norge har tildels stive priser (6500-9000) for en overhaling. Noen som vet om det er noe å "spare" på å utføre dette i feks Spania(Marbella)?
 
Hvis du skal ha sertifisert Breitling-service tror jeg prisene ikke er så ulike nesten uansett hvor i verden du sender inn uret fra. Jeg regner med at det er et ETA-basert urverk i uret, og det er noe som de fleste urmakere i teorien bør kunne ta service på. Men jeg hadde prøvd å høre med noen litt nærmere enn Marbella.

Ta en telefon til Urmaker Sutterud på Bjølsen, og hør med ham. Breitling er i likhet med en rekke andre fabrikanter tilhengere av å holde reservedeler under kontroll, dvs. at det kan være vanskelig å få tak i for andre enn de som fungerer som sertifiserte servicesentere. Det gjelder ikke deler til selve urverket, som bør være lett tilgjengelige, men visere, urskive o.l. Breitling bytter visere under servicen som standard.
 
Er ingen ekspert på urverk men synes prisene er litt hårete mtp Rolex service pris! Skal på ferie ned til Spania og tenkte å benytte meg av en som ikke er autorisert Breitling forhandler men han har deler lagerført. Han vil selvfølgelig ta en titt på uret før pris blir gitt. http://www.relojesmarbella.com/
Har lest mye bra om Sutterud her på forumet så jeg får sende de en mail og høre:)