Service på Breitling Emergency

Medlem
30. nov. 2011
Sted
Bergen
Hei,

Da er det dags for service/batt bytte på min Breitling Emergency. Er det noen som har tips om hvordan det er best å gjøre dette?

Bor i Bergen og brukte Bjerke sist. De sendte uret videre til Sveits. Det tok hele 3 mnd og kostet ganske mye penger. Håper å finne en løsning som gjør at jeg kan gå utenom Bjerke denne gangen.

Det er nok dessverre kun Bjerke eller annen autorisert Breitling forhandler som kan få gjort dette for deg. Les; de sender den videre til Breitling og ja, ventetiden for å få den tilbake er laaaaang... Mulig man kan ta direkte kontakt med Breitling i Sveits og sende den direkte dit selv. Da må man imidlertid bekoste frakt og ordne evt toll/mva problematikk selv.

Det er dette som er ulempen når det gjelder Breitling Emergency. Når man må påregne cirka 5.000,- i batteriskift/service hvert 4. år (eller hvert 3. for emergency mission), blir kostnaden relativt høy.

Mener det nå er mulig å sende sin Breitling Emergency til Sverige for å få batteriet byttet der, da Breitling Nordic som holder til i Sverige har fått autorisasjon til dette. Det vil sansynligvis redusere ventetiden en del.

Jeg hadde en Breitling Chronomat der gjennom Bjerke. Klokken måtte tilbake to ganger før den fungerte som den skulle. Først røyk kronographen så fikk jeg den tilbake og da byttet den ikke dato.

Så mine erfaringer med ur-teknikk er dårlige.