Service på IWC Electronic (stemmegaffel)

Medlem
15. aug. 2019
Sted
Oslo
Jeg har en IWC Electronic-klokke med stemmegaffelurverk som jeg gjerne skulle ha fått til å "humme" igjen.

Har noen kjennskap til en urmaker som kan utføre service på et slikt ur? Jeg har tatt kontakt med et par steder, men de har ikke kunne påta seg oppgaven.

Takk for hjelpen!

Om ikke du finner noen her hjemme så kan du jo sjekke med Electric Watches i UK. Forutsetter visst at klokken har et ESA verk.
Blir jo noe høyere fraktomkostninger men han har gjort greit arbeide på to av mine Omega Constellations.

• Liker
Reaksjoner: chronometer
Electric Watches har gjort fantastisk jobb på min Omega Constellation f300, men siden klokka skal ut av landet og tilbake blir det litt styr. Jeg ville kontaktet urmaker Sindsen på Eidsvoll først.
For noen mnd siden stoppet min Eterna Sonic. Oppsøkte en urmaker i Oslo som ikke klarte å finne feilen .Det var han som anbefalte Sindsen. Han skulle hatt både kunnskap om stemmegaffelur og masse deler. Satte mag i bilen, kjørte til Eidsvoll og leverte klokka. Dagen etter fikk jeg melding at klokka var fikset. :)

Leste faktisk om slike urverk i klokketro i dag, hvor Sutterud snakker om å reparere dem. Så ville i alle fall hørt med ham...

B34C9498-6A02-490E-8F49-704D245847B0.png

• Liker
Reaksjoner: Arcticboy
Jeg har en IWC Electronic-klokke med stemmegaffelurverk som jeg gjerne skulle ha fått til å "humme" igjen.

Har noen kjennskap til en urmaker som kan utføre service på et slikt ur? Jeg har tatt kontakt med et par steder, men de har ikke kunne påta seg oppgaven.

Takk for hjelpen!
UrTjenesten.no er stedet jeg ville kontaktet.

Han har et godt rykte.
På batteriklokker kan nok føre til at hele urverket byttes, men ta kontakt med Simen hos Urtjenesten så får du god hjelp.

8