Service på iwc

BSP

Medlem
18. april 2014
Jeg skal ta en service på en iwc og bor i Oslo.
Etter hva jeg har fått med meg så er det kun Bjerke i Oslo som fører IWC.
Tror ikke det er stort som trengs å gjøres da klokken går ganske bra, men tenkte gi den litt kjærlighet for det.
Det er et modifisert 7750 verk som sitter i klokken og jeg lurte på om jeg da bør ta den med til Bjerke eller kan bruke en hvem som helst urmaker?
Hva anbefaler dere?

Hadde hørt med Urmaker Thomas Gulbrandsen hos Pro Tid Storo.

Registrerer at det er flere på forumet som ofte anbefaler andre enn Bjerke i forbindelse med spørsmål knyttet til service. Er det en spesiell grunn for dette? Bjerke gir dårlig service, høye påslag, eller annet? Har selv kjøpt et par klokker fra Bjerke og må innrømme at atmosfæren og fremtoningen der inne ikke helt tiltaler en middelaldrende bærumsramp som meg selv. Ville trolig valgt en annen AD om mulig, men er låst på grunn av lidenskapen til Panerai. Annoying :mad:

Lervik i Haugesund står imidlertid høyt i kurs hos meg!

Bjerke har jeg ingenting å utsette på. Har levert flere klokker til service hos de. Å kommer til å bruke de igjen.

Jeg ville levert inn uret hos Urmaker Bjerke i Oslo (eller Otteren i Stavanger – men dette må da være langt mindre praktisk med tanke på hvor du befinner deg).

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvilket urverk som er i ditt ur, men som autorisert forhandler har de bedre tilgang på deler fra IWC.

Ikke helt riktig @Fyrsten. IWC leverer kun deler til sine servicesentre. Bjerke er vel i ferd med å bli et slikt, men det kan evt undersøkes på IWC sine sider om Bjerke har fått godkjenningen sin.

Jeg har hatt min IWC hos dem, og leverer den aldri tilbake der etter min opplevelse. Dette kan leses om et annet sted på forumet. Finn noen andre er min anbefaling. Dersom Bjerke har blitt servicesenter nå og det er en større reparasjon, så stiller saken seg annerledes.

EDIT: Ser at Bjerke ikke er på IWC sin oversikt over servicesentre ennå.

Redigert av en moderator: