Service på Panerai uten in-house verk

hxw

Medlem
24. aug. 2011
Sted
7xxx
Jeg tror tiden begynner å bli moden for en service (better safe than sorry) til min 112, og lurer på hva asylet mener om hvem som bør ta service? Jeg har vært i kontakt med Bjerke, og de har gitt meg en leveringstid på 11-12 uker med et OK anslag på pris.

Men må den egentlig til Bjerke? Det er jo bare et shinet Unitas-verk som sitter inni den, så hvilken som helst kompetent urmaker skulle jo kunne ta service på den - forutsatt at man har tilgang til deler?

Så spørsmålet mitt er egentlig todelt:
1: Bør en Panerai som ikke har in-house uansett til merkeforhandler (for servicehistorikkens skyld), eller kan den godt sendes til en velrennomert urmaker?

2: Hvis den ikke må til Bjerke, har asylet forslag til noen som vil ta service? Her i Trondheim har jeg sjekket med Lian (Protid), men de ville ikke utføre service, så jeg regner med at den må ut av Midt-Norge :)

Og offisielt ville du sagt?

:p

Huffda, nå er det på'an igjen....

Min påstand er at 90% av alle urmakere med fagbrev og som er noenlunde oppdatert, bør kunne sørve de aller, aller fleste ur som finnes her på TS.

At AD'er ønsker å tjene enda mer på oss ved å hevde at vi må bruke "autorisert" verksted, er en kjent sak...

:cool:

Min påstand er at 90% av alle urmakere med fagbrev og som er noenlunde oppdatert, bør kunne sørve de aller, aller fleste ur som finnes her på TS.
:

Hvis de enkelt hadde fått tak i deler, så stemmer nok dette. Dessverre blir det stadig vanskeligere for selvstendige urmakere å få tak i deler :(

Har @Arcticboy, som anbefalles her, fagbrev/svennebrev? Trodde han var selvlært?

Redigert av en moderator:
Hvis de enkelt hadde fått tak i deler, så stemmer nok dette. Dessverre blir det stadig vanskeligere for selvstendige urmakere å få tak i deler :(

Har @Arcticboy, som anbefalles her, fagbrev/svennebrev? Trodde han var selvlært?

Jeg er selvlært og skal ta svennebrev så fort jeg for lov å ta prøven. Etter reglene skal jeg jobbe i fem år først, siden jeg ikke er lærling.

Det er riktig,- derfor mitt lille forbehold med 90%...... :)

Jeg er selvlært og skal ta svennevrev så fort jeg for lov å ta prøven. Etter reglene skal jeg jobbe i fem år først, siden jeg ikke er lærling.

Da er det bare å begynne og øve seg på å dreie en balanseaksel (velle) - hvis dette fremdeles er en del av fagprøven da;) Lykke til!