Jeg har en GMT Master II fra 1986, og en 5513 fra 1974. Jeg kjenner ikke servicehistorien til noen av dem, men begge to går godt - mellom +5 og +10 pr. dag. GMTen har litt lav amplitude, mens jeg har ikke målt Suben.
Uansett, jeg vurderer å levere begge to inn til service. Først og fremst fordi disse kommer jeg til å beholde resten av livet, og derfor ønsker å "nullstille" dem - fikse dem så de blir mekanisk og funksjonsmessig som nye, slik at jeg kan ha glede av dem i all fremtid.
Jeg er imidlertid litt usikker på hva jeg skal gjøre/hvem jeg skal få til å gjøre jobben.
- kvalifisert urmaker som ikke er offisiell Rolexurmaker
- offisiell Rolexurmaker som f.eks. Bjerke eller Lervik
- Rolex Service Center - f.eks. i London eller Geneve
Hva ville du gjort? Ville du levert den inn eller ikke? Hvor i så fall? Og hvorfor?
Uansett, jeg vurderer å levere begge to inn til service. Først og fremst fordi disse kommer jeg til å beholde resten av livet, og derfor ønsker å "nullstille" dem - fikse dem så de blir mekanisk og funksjonsmessig som nye, slik at jeg kan ha glede av dem i all fremtid.
Jeg er imidlertid litt usikker på hva jeg skal gjøre/hvem jeg skal få til å gjøre jobben.
- kvalifisert urmaker som ikke er offisiell Rolexurmaker
- offisiell Rolexurmaker som f.eks. Bjerke eller Lervik
- Rolex Service Center - f.eks. i London eller Geneve
Hva ville du gjort? Ville du levert den inn eller ikke? Hvor i så fall? Og hvorfor?