Heisann, usikker på om jeg skulle poste denne under urmakeri, Omega eller vintage... Prøver her. Har leitet i mange år etter en klokke fra 1975. "Plutselig" dukket det opp en på finn som jeg kjøpte. Den ser ikke ut som den har vært brukt, kanskje en NOS. Jeg tok den med til Bjerke i Bergen for å sjekke at alt var på stell. Urmakeren som var på jobb den dagen, sa så greit at han aldri hadde sett en så pen Omega Geneve med 1030 kaliberet live..... Han åpnet den og kikket inni og sa at den så helt strøken ut men at den var litt tørr. Kunne trenge en ørliten rens og litt olje. Han kunne ikke gjøre dette (selv om han ville) fordi at alle Omega'er måtte sendes til Swatchgroup for service. Javel, jeg tenkte jo da siden den var så strøken så kunne jeg gjøre det slik at den ble 100%. Fikk i dag prisoverslag fra Bjerke på 6600,- FULL overhaling, bytting av deler og pakninger samt polering.... Synes det hørtes voldsomt ut i forhold til hva urmakeren hadde sagt. Og polering er bare å glemme for den er strøken. Så det store spørsmålet er hva gjør jeg? Lukker øynene og drar kortet for å få "super" service og 24 mnd garanti. Eller ber jeg om å få den igjen og prøver noen som vil ta en liten service med oljing....
Faktiske bilder av klokken...:
Faktiske bilder av klokken...: