Service Tag Heuer cal.16

Medlem
8. nov. 2014
Sted
Lillehammer
Hadde min Tag Heuer Carrera cal.16 på service pga viseren på timeviseren på chronographen hadde løsnet.
Fikk igjen klokka etter en dag og viseren var festa.
Men nå peker timeviseren på chronographen på halv3 når den er "null stilt"
Tok opp dette med de som hadde "fikset" klokka og fikk til svar at de da måtte sende inn klokka og da kosta det fort 10k for en service.
Nå skal det sies at han jeg prata med var optiker og urmakeren jobba en dag i uka så han var ikke lett å få tak i.

Da lurer jeg på om noen har kjennskap til urmaker i mjøsområdet som har litt bedre kunnskap en en synser som bare slenger en sum ut i lufta?

Hva slags jallafolk henviser du til? Skift servicested asap, denne bør ikke koste mer enn 4-5 og serve

Dette høres ut som at viserne er satt på feil, slik som @Christoffer91, skriver.
Uansett så bør ikke en seriøs forhandler/verksted levere ut noe slikt etter "reparasjon".

Nå er det også en synkroniseringsmulighet på en del slike klokker, mener jeg å huske. Det er en trykkekombinasjon som skal kunne nullstille viserne, dersom støt eller slikt får dem ut av synkronisering. Denne klarer derimot ikke å "rette på" en slik situasjon som du er oppe i! Her er det noe som urmakeren bør få røske opp i!

8

Synes det et litt rart at en urmaker setter på viseren feil eller ikke tester chronograpgen før han friskmelder den. Eller ikke gir beskjed om det var noen grunn til at klokka ikke er riktig.
Kosta meg "bare" 100kr, men føler det er litt bortkasta da klokka uansett må inn igjen. Riktig nok til en annen urmaker

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Synes det et litt rart at en urmaker setter på viseren feil eller ikke tester chronograpgen før han friskmelder den. Eller ikke gir beskjed om det var noen grunn til at klokka ikke er riktig.
Kosta meg "bare" 100kr, men føler det er litt bortkasta da klokka uansett må inn igjen. Riktig nok til en annen urmaker

Urmaker er dessverre ingen beskyttet tittel