Servicetråden.

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Jeg har nylig entret verdenen jeg synes er helt omega, og trenger derfor informasjon om hvem i Oslo som er å anbefale til å service på min 3572. Mine preferanser er dyktighet først, pris etterpå. Må nok også spandere på meg ny bezel og glass fra ofrei. Så kjekt med en som bytter deler selv uten å sende bort.

Prøver å ikke bare tenke på meg selv, så denne tråden kan kansje brukes til å samle informasjon rundt service steder sonen går god for i de forskjellige kantene av landet.

Hva er ca pris man må forvente for service på manuelt chronograph verk?

Håper på mange gode svar vedrørende mange modeller og mange byer. Inkluderende mitt eget behov:)

Hei Prippa,

Dette blir ikke det mest hjelpsomme svaret, men jeg er spent på hva du finner ut av :) Det jeg kan fortelle deg er hva en full service hos Swatch Group kostet i fjor, med bytte av krone, glass, visere og en pusher. Jeg kjøpte min 3570 nyservet, og den medfølgende servicekvitteringen lød på 4100,-.

Jeg betalte 3200,- for en service via Bjerke i fjor på en SMP, ingen idé om hva som ble byttet siden dette ikke ble spesifisert noe sted og poleringsjobben, helt ok som den var, kunne fint ha vært bedre.

Forøvrig skal du sjekke og dobbeltsjekke at det faktisk lønner seg å kjøpe delene fra ofrei, ofrei er mer en kilde til deler for privatpersoner og hobbyurmakere som man ellers ikke får tak i, enn en rimeligere kanal enn en AD.

Det er flere ganger vært eksempler på at det er like billig eller billigere hos en norsk AD for en spenne f.eks enn via Ofrei.

Så bare dobbeltsjekk dette.

Dette med service ble forøvrig diskutert litt i fjor sommer/høst en gang, det vi kom frem til da var at om du vant lotteriet og Swatch Group Nordic sendte klokken til sveits var alt bra. Ellers ville du få en omtrent like dyr service utført i Norge med medium kvalitet.

Vi fant vel aldri ut hvordan man med 100% sikkerhet kunne garantere seg at klokken havnet i SGNs "utboks" til sveits dessverre...