Sevenfriday - Blir det brukt?

Medlem
27. april 2012
Etter å ha eid diverse Seamastere og Longines modeller føler jeg litt for å "slå meg løs" med noe litt sprekt.
Livet er for kort for kjedlige klokker osv.

I den forbindelse vurderer jeg å slå til på en Sevenfriday, jeg vipper mellom P1, P2-2 og P3

MEN, kan noen de her på berget som har eid eller eier Sevenfriday si noe om eiergleden i disse litt spesielle klokkene?
Blir de brukt eller er det mer en sånn par-dager greie også rett i boksen?

Jeg brukte min mye når jeg hadde den. Veldig morsom klokke som stjal armtid fra mange andre klokker i boksen. Valgte til slutt å selge den i min jakt etter Panerai, men kjenner stadigvekk på savnet når jeg ser pene bilder av de på Instagram.

Litt av problemet er at urverket er såpass "enkelt" at jeg personlig ikke vet om jeg hadde investert i en service når behovet melder seg, men klokken er akkurat nok dyr til at det er litt synd å ikke gjøre det (les: dyrere enn budsjett-Seiko). Det gjorde at jeg personlig fikk en slags "selg før det er for sent"-følelse.

Mye klokkeglede for pengene er det uansett og den betaler sånn sett for seg selv ;)

Redigert:
Jeg hadde en positiv opplevelse med SevenFriday. Hadde en P2 som jeg ble glad i og fikk greit med armtid. Fant til slutt ut at jeg ville selge den og jeg fikk prisen jeg ønsket kun få dager etter at jeg la ut annonse her på TS.

Prøv klokken hvis du liker den! Spennende liten(stor) dings :)

Jeg tror jeg prøver, av en eller annen grunn finner jeg ikke roen rundt dette før jeg har prøvd.

Står mellom P1 og P3 egentlig.

P1 er lekker og lettleselig, men mistenker at den kan bli litt for dominerende på hånda, liker ikke den glossy reima.
P3 er sort og ikke så shiny som P1 og dermed litt mer diskre?

En som har seilet opp i siste er P2-1, som jeg har sett gjør seg på brun skinnreim.

Redigert:
Gå for det! Det er en klokke som er merkelig, men samtidig flott. Jeg brukte min relativt ofte i rotasjon med de andre urene. Blir som @acnorway sier utrolig kule bilder å legge inn på dagens klokke;) jeg solgte min til et meget hyggelig forum medlem, men merker et lite savn når jeg ser på bilder på ig jeg også!
Lykke til!

Redigert av en moderator: