Shades of grey

Solli

Støttemedlem
Medlem
23. juni 2010
Sted
Oslo
Jeg fikk besøk av en hyggelig kar fra Billingstad på kontoret i dag, etter litt klokkeprat og en del tafsing på en submersible som var betydelig mer fristende enn jeg egentlig hadde forventet gjorde vi en deal.

Neida ikke pam på denne karen.

Etter å ha lekket mulig unboxing på SP var det noen som gjettet på at jeg vendte tilbake til the dark side.
Det er ikke helt riktig, men kanskje ikke helt galt? Den nye "sommerklokken" (for en fullstendig idiotisk unnskyldning - ny årstid = ny klokke :rolleyes: ) har mye dna fra sin rikere og mer eksklusive storebror. Men, urverket er fra den andre siden - et klassisk 7750 urverk som det hevdes er av chronometer grade. Ikke helt dark side, men shades of grey.

Helt riktig - Rolex sin billigere lillebror.

Denne har vært noen runder på k/s og jeg har sett litt ekstra på den hver gang. Det ble med det, helt til jeg ringte Mogens i forrige uke.

En klokke som har mye av det jeg ser etter - godfølelse og dato. Som @Greg elsker jeg dato!

Here you go - Tudor Prince Chrono.

De fleste av delene inkludert triplock kronen er signert Rolex. Kassen er større enn på den fjerne slektningen Daytona, og den har heldigvis den helt vanlige oyster lenken - jeg elsker oyster lenke!

Den eneste frankenbedringen jeg tenker på er å bytte ut den enkle (les gmt) claspen med en sub clasp. Syns den er vesentlig mer macho. Noen tanker? Hvis noen "tilfeldigvis" har en sub clasp liggende i en skuff er det bare å sende en pm.

Takk for titten!

Redigert av en moderator:
Gratulerer så mye Solli, jeg er veldig begeistret for disse selv! Tror forøvrig den kunne kledd en RubberB. Nydelig ur!!

Gratulerer med tøff sommerklokke :) Godt at vi alltid finner argumenter for å kjøpe nye klokker ;)

Nam, gratulerer med flott Tudur! Perfekt sommerklokke :cool:

Ps: Hva er klokkene for de øvrige årstidene? :eek:

Set på den jeg og, og må si til den prisen var den bang ftb.. Liker at den har dato også, Rett og slett pent!

Grattis, Solli! Jeg var jo helt på jordet da jeg gjetta!

Grattis:D

Den kommer til å passe når du står og griller:cool:
Fin klokke, forresten...chrono OG dato...lurer noen ganger på hvem som er lillebror.....

Den er kjempelekker. Har vurdert disse mang en gang... Tudor er et topp ti merke for meg, helt åpenbart. Bare si ifra hvis du vil ha vandalismen rettet ;)