Shootout: Explorer I eller Submariner (no date)?

Medlem
15. feb. 2013
Sted
Wonderland
Dilemma:
Explorer I, 214270
eller
Submariner (no date), 14060M / 114060
Ganske like i spesifikasjoner og pris, men hvilken ville du valgt ???

Redigert:
Submariner! Hvorfor? Fordi jeg liker den best rett og slett, hverken mer eller mindre enn det. :)

Selvfølgelig er det du som skal velge her, men siden du spør; Sub no-date.

rolex-nodate-sub.jpg

Bare se på den!!! ?

Explorer for meg.

Fordi jeg synes den tar seg bedre ut på min arm. Og fordi det er verdens mest allsidige ur. Kan brukes til absolutt alt. Ja, alt, bortsett fra dypvannsdykking kanskje. Og litt fordi den går under radaren. Men akkurat det er ingen plage her oppe i dalom. Tror jeg måtte hatt et gjøkur på ryggen om noen skulle legge merke til at jeg i det hele tatt bruker klokke.

Solgte både 14060 og 114060 etter kort tid. Men bevares, en Sub blir jo aldri feil, og den har absolutt utseendet med seg. En Sub i en eller annen form finner nok veien hit igjen en dag, men i dag er det Explorer som gjelder.

Edit: Som hverdagsbeater - og her snakker vi heavy beating - brukes den stort sett på gummi. så spares lenken for den verste mishandlingen.

Slik ser den orange gummiremmen ut etter noen dagers bruk:

Beklager at det ble sterke bilder i denne posten. Rolex og gummi er ikke stuerent i alle miljøer, og i enkelte miljøer er betegnelsen "beater" synonymt med deskdiving. Beklager igjen - til begge leire.

Redigert:
Enig med Minuteman, hvis du ikke ønsker å ha begge, noe som er helt perfekt, gå for Explorer. Personlig synes jeg lugs på nye sub blir for fete, bedre med gamle modellen.
Tom

Jeg hadde kjøpt Datejust II med fluted bezel, men av de to du vurderer hadde jeg gått for 114060!

For mine håndledd blir 36mm Explorer for liten, og på 39mm Explorer er det noe som er feil med proporsjoner og kasseform i mine øyne!

Denne var lett. Explorer 39mm selvfølgelig. Jeg har hatt begge og Explorer er hakket hvassere..

Liker du Rolex må du innom Submariner før eller siden uansett. Like greit å starte med før :) 14060 får min stemme.

214270, ingen tvil her i gården! Nå har jeg aldri hatt en Rolex sub. Så egentlig kan jeg ikke uttale meg. Meen om jeg skulle hatt en ville det blitt en med plexi 5513/1680 eller noe sånn. Mye penere synes iallefall jeg :)
IMG_3034_zps51d2e5d6.jpg

Jeg ville kjøpt en klokke med dato, eks SUBc, Expl II eller DJII.

Men, det svaret er skivebom på ditt spørsmål:) Mitt svar: Expl. Men vurder hvilken av 36mm og 39mm som sitter best på ditt håndledd. Selv syns jeg 36mm-en er hakket penere.

Har hatt en hel knippe med forskjellige Rolex.
Skulle en kommet tilbake så er det Exp1:cool:

Jeg synes 36mm er penest...men, det kjennes jo mer riktig med 39:)