Heisann, og takk for gode svar. Jeg er fullstendig ny i klokkeverden, men er nok noe over gjennomsnittet interressert i Øst Europeiske greier, og falt derfor veldig når jeg var i Russlans sist og ble introdusert for Shturmanskie. Da var det riktignok siste utgaven. Svart, fin kloke med Gagarin på baksiden. Men jeg er typen som liker å gå for originalen om jeg kan, og startet derfor litt research. Jeg har holdt meg til den beskrivelsen du og linker til SpaceCowboy, og slik jeg ser det, sitter jeg med en original her. Jeg er elendig på foto, men har da klart å hoste opp et par mobilbilder her nå. ..og ehmm.. det viser seg at jeg er enda mer elendig på å legge bilder inn på forum
.. kan jeg ikke legge dem inn direkte i tråden her? Får bare opp at jeg må legge inn linker?
Det er femsifret serienummer og den er produsert 3/51, med 15 steiner. Den ene viseren har mistet den selvlysende "innmaten", og rødfargen på sekundviseren skimtes bare svakt. Klokka tikker og går uforskammet riktig hvis jeg trekker den opp daglig. Glasset har kun noen få riper, noe som gjør at jeg mistenker den for at glasset har vært byttet, men resten ser altså ut til å være originalt.
Ikke at jeg har tenkt å selge vidunderet, men det kunne vært artig å fått en vurdering på den en gang. Men det er kanskje ikke mange som kan klare å sette verdi på noe sånnt.
Har dere evt anelse om hva andre "tilsvarende" vintageklokker ligger på.