Siden vi alle er så glad i ting..

Medlem
22. nov. 2010
Sted
Bergen/Stavanger
...mekket jeg en plakat her om dagen. Er det noe som mangler?

Inspirasjon: Objectified by Build

Oppdatering:

Lager en liten liste over kjekke nettsider med kjekke ting.

- Sceletism: Klær, klokker, sko, klokker etc
- Taylor Stitch: Klær og accessories
- Anchor Division: Klokker, klær og ellers alt som er fint og kult
- Form Function Form: Klokkereimer etc i skinn.
- Worn and Wound: Klokker, reviews etc.
- Hodinkee: Klokker og reviews.
- Mr.Porter: Klær og accessories.
- Well Spent: Klær og accessories.
- Put this on: Klær etc
- Monochrome: Klokker og reviews.
- Mocoloco: Design og masse stilige saker
- Deseen: Design og arkitektur.
- The Style Buff: Inspirasjon innenfor klær og accessories.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: AHa
Jeg ville byttet ut kaffetrakteren med en bialettikanne.
Zippoen med Nitedals, kanskje?
Mansjettknapper mangler?
Trenger en ekte mann slåsshanske?
Kanskje bytte ut drinkglasset men en whiskyflaske med klassisk form?
Sikkerhetsnålen tok litt mye plass.

Ellers var den jo stilig.

Det er en vinyl der. Litt vanskelig å se kanske men den er ved siden av headsettet. Slåsshansker fordi det så kult ut, samme med revolveren;)

Den objectified er så utroolig vakker. Hentet en god porsjon inspirasjon fra den ja. Heldigvis fant jeg egne ting å tegne:)

Takk for link endofmessage! ;)

Godt å høre, etter 15 år i design-bransjen blir man litt nazi mtp. kreditering av inspirasjon o.l. ;—)

Har forøvrig Objectified-posteren på veggen, signert av Gary Hustwit (regissøren) :—)

Godt å høre, etter 15 år i design-bransjen blir man litt nazi mtp. kreditering av inspirasjon o.l. ;—)

Har forøvrig Objectified-posteren på veggen, signert av Gary Hustwit (regissøren) :—)

Ja selvsagt, forstår det meget godt. Aiai.. Jeg skulle gjerne hatt en slik plakat selv, men jeg må se filmen først;) Når vi først er inne på dette, vet du om noen gode dokumentarer innenfor grafisk design og interiør?

Enig med Entropy, Helvetica er latterlig bra (og der er jo Build/Michael C. Place med også). Ellers er det ikke så mange jeg kommer på, men søker du på YouTube finnes det en del fine kortfilmer, ikke minst har (avdøde) Hillman Curtis lagde en serie flotte kortfilmer der han lar ulike designlegender snakke om sitt virke…

Helvetica er som nevnt bra.

- Beautiful Losers
- Typeface
- Art & Copy

er noen andre dokumentarer i samme sjanger som jeg liker.

Ellers er det som endofmessage sier en del kortfilmer på youtube/vimeo som kan være interessante. Fant for eksempel denne her om dagen som jeg likte:

[video=vimeo;49155684]http://vimeo.com/49155684[/video]

Om vi først beveger oss mot kunst (som Beatiful Losers) så synes jeg vi skal ta med "Exit Through the Gift Shop" om Banksy. En mildt sagt annerledes film.
Art & Copy har jeg desverre ikke fått sett enda, men har hørt mye bra om den (selv om den strengt tatt handler om reklame og ikke design…)

Du har rett i begge deler.
Exit Through The Gift Shop er verdt å få med seg, uavhenging av hva man mener om gatekunst :)

Og ja, Art & Copy er jo mer reklamerettet - men personlig er jeg interessert i god reklame/markedsføring, og ikke bare design. Og ihvertfall hvordan disse to disiplinene samhandler for å oppnå et resultat :)

Men når vi er inne på dokumentarer om kunst og design, så skal vel Eames: The Architect and The Painter være ganske bra. Har ikke sett den selv enda.

Veldig kul poster ja, like at den mangler det meste av det nye milleniets duppeditter som vi vant oss sån til.
Bialetti >> Kaffetrakter, enig i den :)

... ser så signaturen din og tenkte meg inn der, oppsummerte det til: 50% innhold kommer, 25% mer innhold kommer og 25% flott arbeid :)