Jon Henrik
Grunnlegger
SIHH 2014: Glimt fra dag 1
Kommer tilbake med fyldigere rapport den neste uken, men kommer til å poste daglige smakebiter fra Genève. Følg med på forsidene!
Det har jeg også lagt merke til! Og det kan godt hende at det stemmer. Det som imidlertidig sier i mot det, er at baklokket er i stål, og jeg forstår ikke hva de tenker på hvis de lanserer "Something Orange" på en gullklokke. Om noen timer får vi se
Omega - Seamaster Planet Ocean Orange Ceramic - WtheJournal - all about high-end watches
Meh, ikke akkurat noen innertier.
Omegaen blir nok en frekk sommerklokke
Men med kasse og skive i platina tror jeg den er litt utenfor mitt budsjett..
Omega - Seamaster Planet Ocean Orange Ceramic - WtheJournal - all about high-end watches
Meh, ikke akkurat noen innertier.
Noen link til prisene på IWC kolleksjonen?
ABlogToWatch.com skrev:The entry level priced models are the IWC Aquatimer Automatic ref. IW329001 (black dial) and IW329003 (silver dial) watches on a rubber strap priced at $5,750. Price goes up for the bracelet on the ref. IW329002 (black dial) and IW329004 (silver dial) watches prices at $6,750. iwc.com
Ablogtowatch rapporterer pris på 3-hånds modellene.
Krone, er det ikke bare en diger heliumventil ved klokken 9?
ABlogToWatch.com skrev:We've speculated a lot about the function of the left-hand "crown" on the opposite side of the case. It first looked like a helium escape valve and it also looked some a locking system for the SafeDive rotating bezel. While it isn't actually something one can operate, it is related to the bezel system. Apparently there is some gearing in there, and the small holes are to allow water to escape after the watch has been submerged in water.
Omegaen blir nok en frekk sommerklokke
Men med kasse og skive i platina tror jeg den er litt utenfor mitt budsjett..
Var litt sen der ja. Har lest de artiklene jeg har funnet rundt SafeDive, men har ikke helt funnet svaret på dette; vil trykket under dykking låse bezelen så den ikke vil kunne bli justert under selve dykket?
@akr Nei. Safedive-systemet er rett og slett "bare" en mekanisme som gjør at rotasjon på det fysiske bezelet gjør at det indre bezelet roterer samme vei. Det ytre bezelet kan roteres begge veier, men ved rotasjon med klokken står det indre bezelet stille.