Sikkre meg ved kjøp uten finns garanti?

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
Hei

Jeg står ovenfor ett kjøp på finn pr dags dato. Men selger vill ikke bruke garantien til finn da han allerede har problemer med denne på en ipad2 som kjøper mener han ikke har motatt. Så han mener det eer bare til kjøpers fordel. Noe jeg kan forstå.

Men, hvordan kan jeg sikre meg på best mulig måte for at han ikke svindler meg? Han har sagt seg villig til å sende over kopier av legitimasjon, papirer på ur, navn på bedrift og info om den. Men jeg er usikker, hva mener dere?

-Oliver

Tidligere sett du skrive at du bor på vestlandet,
en vill gjetting her sier at karlen kanskje bor i Oslo.

Hva med å kontakte en "kurir" i Oslo?
Kanskje er terskelen større å få en bekjent/Good Guy her du kjenner godt å gjøre handelen for deg?

Jeg ville vært skeptisk når han ikke vil bruke garantien, jeg regner med at klokken sendes med sporing? Da er det vanskelig å selge ideen om å ikke ha mottatt varen?

Er postoppkrav et alternativ, eventuelt forhåndsbetaling av frakten slik at selger er sikret i fall du ikke henter?

Jeg forstår godt selgers skepsis mot betalingsgarantien.

Postoppkrav bør være greit for selger, men er ikke trygt for deg, med mindre du har gode kontakter på postkontoret og får lov til å åpne pakken før betaling, for å sjekke innholdet.

Forslaget om en mellommann som kan møte selger er vel ikke helt dumt?

Selger er fra Harstad, kjenner absolutt ingen i det området :/ Har fått tilsendt legitimasjon, all dokumentasjon på ur og navn på bedrift i brreg. Men jeg får fortsatt ikke helt go følelsen, det er mye penger å tape. Går det med noen form for oppgrav når vi snakker en del titalls tusen?

Selger er fra Harstad, kjenner absolutt ingen i det området :/ Har fått tilsendt legitimasjon, all dokumentasjon på ur og navn på bedrift i brreg. Men jeg får fortsatt ikke helt go følelsen, det er mye penger å tape. Går det med noen form for oppgrav når vi snakker en del titalls tusen?

Hva snakker vi om ?

Kan eventuelt selger komme til Oslo??
Her kan jo man alltid finne noen som kan møte... og se klokken for deg...

Du får prøve og google typen og se om det kommer opp noe om han...

Hvis det er et veldig dyrt ur er det vel kansje lurt og sette seg på Bussen/Toget/Bilen...

flyr ikke widerøe til Harstad da? Er ikke det billig forsikring å ta turen selv for å se og eventuelt kjøpe? Jeg har blitt skpetisk til å kjøpe brukte klokker usett. Ofte kan tilstanden være annerledes enn beskrevet og en risikerer å bli skuffet også av den grunn. Verre blir det hvis klokken ikke kommer.....

flyr ikke widerøe til Harstad da? Er ikke det billig forsikring å ta turen selv for å se og eventuelt kjøpe? Jeg har blitt skpetisk til å kjøpe brukte klokker usett. Ofte kan tilstanden være annerledes enn beskrevet og en risikerer å bli skuffet også av den grunn. Verre blir det hvis klokken ikke kommer.....

Sjekket litt biletter og det blir fort 10% av urets kost for å fly tur retur, noe som gjerne blir litt i overkant.

Personlig ville jeg ikke tatt sjansen, ta heller kostnaden ved f2f.

En kald pils med ny klokke på armen på bryggen i Harstad er vel ikke helt å forakte.:p

Støtter deg Braute. Da ville jeg heller ventet til jeg fant noe annet i nærheten

Om det er noe som gjør at du ønsker å benytte finn.no's betalingsgaranti ville jeg holdt meg unna.

Mine handler av ur baserer seg stort sett på tilitt og forhåndsbetaling. Så langt uten nevneverdige problemer.

Tror jeg ville droppet handelen dersom det er et ur som skal rett ut på Finn igjen. Dersom det er en grail, er det kanskje fornuftig å legge litt arbeid ned i å sikre handelen.