Sikletråden

Medlem
17. nov. 2012
Hei, vet ikke om dette er gjort før, men hvilke ur sikler dere etter for tiden ? Kan være ur dere har bestilt ikke har råd til eller sparer til spiller ingen rolle bare si hvilke ur dere har lyst på ! Inkluder gjerne bilder også !

14mp8p.jpg

For meg er det nok en Omega "Electric Blue" den virker bare lekker med en svart skinnrem !

Kul tråd!

På min listetopp om dagen finner vi denne

239880d1303938055-blancpain-ff-ref-5015-3630-52-fuer-mich-ist-es-die-schoenste-taucheruhr-von-allen-rg6.jpg

100% urealistisk, men jeg digger den! 45 mm dykker i helgull, så godt og feil på en gang.

Bjorne, hvilken modell er det der? Synes mixen av Electric Blue skive/visere og "vanlig Bond" bezel var meget vellykket :)

Ellers - kul tråd! Her er mine:

JLC Master Chrono, helst i RG men "realistisk sett" stål med lys skive. Her er Anders sin, funnet på en tumblr :)

tumblr_m4xvsoYAly1rx76bso1_1280.jpg

IWC Portuguese 7 days
PA_20080927_2.jpg

Omega Speedmaster "First Omega in space". (Aldri sett denne live, men fikk hakeslepp første gang jeg så den på bilder.)

8076521962_9cd809ea03_b.jpg

8076529651_18ea3261dd_b.jpg

Bjorne, hvilken modell er det der? Synes mixen av Electric Blue skive/visere og "vanlig Bond" bezel var meget vellykket :)
Er bare en moddet Omega Electric Blue, men synest at akkurat det så fantastisk ut ! Link til tråden jeg fant bildet i finner du her :)

Redigert:
Dette er drømmeklokkene for tiden. De fleste er utenfor rekkevidde og vil nok bare forbli i drømmene, men det er et par som kanskje lar seg realisere allerede i 2013... :D

AP Leo Messi edition.
APROLeoMessi01.jpg

Vacheron Constantin Overseas Chrono m/ blå skive.
49150-B01A-9745_cu1b.jpg

Patek Philippe Nautilus.
Patek-Philippe-Nautilus-Landing.jpg

Sjokotona.
ROLEX-COSMOGRAPH_DAYTONA_05-HD.jpg

Omega PO 8500.
23230422101001-40.jpg

Kobold phantom chronograph. Ja faktisk. Kanskje ikke en drømmeklokke, men jeg begynner faktisk å like flere av modellene deres godt. Hjelper ikke at jeg ser mye på Hawaii five o for tiden, hvor nesten samtlige går rundt med Kobold klokker på armen. Jeg merker markedsføringen funker, jeg synes rett og slett de er råkule. Men dyre. :(

phantom-green-2_large.jpg

Redigert:
Hadde vært morsomt å hatt en Kobold på forumet. De er dyre, kanskje til og med kraftig overpriset, men er så spent på å høre hvordan byggekvaliteten er. Phantom versjonen du linker til Kohe er en kul utgave :)

Kobold på neste passaround?

En PP hadde vært hyggelig. Ettersom jeg ikke er så overbegeistret for komplikasjoner og edle metaller - med visse unntak, ville jeg sannsynligvis ha valgt denne om jeg måtte bestemt meg i dag

Patek-Philippe-Nautilus-Landing.jpg

Edit:
Jeg må ikke glemme denne. Hadde Tidemann kjent sin besøkelsestid hadde den vært i bestilling nå.

VCOverseas.jpg

Det gjelder et par andre klokker Tidemann fører også. Når man henger over disken tre dager i løpet av en høstmåned og formelig strutter av kjøpelyst - da bør selgeren ha vett nok til å be om en ordre. Som kunde sitter det litt langt inne og måtte be om å få kjøpe...
Sorry for off-topic.

Redigert:
5712. Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal få råd til en noen gang, men jeg kan heller ikke skjønne hvordan jeg skal gå livet gjennom uten å eie en slik en gang.

Det er tre mekaniske gjenstander som er så gjennomført vakre at de får mitt hjerte til å banke litt ekstra, og tvinger gåsehuden frem: En Spitfire med tilhørende lyd fra sin Rolls-Royce Merlin, en Ferrari 250 GTO, og en Patek Philippe 5712.

5712_1a_1.jpg

En PP 5711 står absolutt høyt, men siden den er tatt får jeg vel poste bilde av en med komplikasjoner;)

59802.jpg

AP ROO Panda er utrolig deilig med lenke

IMG_0228.jpg

Daytona WG er jo heller ikke å kimse av:cool:

4FBA86D7-10CD-4E05-A4A9-570C43056FF7-3701-000003395E1A6FCF_zps59289467.jpg

Ingen overraskelser her:

Først en særing (som jeg aldri har sett live), MB&F's HM nummer 2:

1000w

De Bethune DB22 (siklemateriale heller ikke sett live):

10448_14406_square.jpg

I tillegg til endel fancy APer. Denne virker tilsynelatende liten og lite maskulin, men
helt herlig å ha på armen (det får ikke hjelpe at den er vist her tidligere):

5712_1a_12.jpg

Ha en fin kveld!

A. Lange & Söhne Zeitwerk.

LangeSohneHANDWERKSKUNST02.jpg

LangeSohneHANDWERKSKUNST08.jpg

LangeSohneHANDWERKSKUNST05.jpg

Denne ligger meget høyt oppe på grail-listen, men som er fullstendig urealistisk - i likhet med de fleste grails. Beklager hvis dette bryter med trådens premisser. Det får bli med siklingen.

Les mer

Redigert:
I tillegg til endel fancy APer. Denne virker tilsynelatende liten og lite maskulin, men
helt herlig å ha på armen (det får ikke hjelpe at den er vist her tidligere):

5712_1a_12.jpg

Ha en fin kveld!

Denne hadde jeg på armen i går. Noe av det peneste jeg noen sinne har hatt på armen tror jeg. Der den ikke er stor og brautende er den classy og elegant. Samtidig utstråler den "noe mer" enn man skulle tro.

Fantastisk klokke.

A. Lange & Söhne Zeitwerk.

LangeSohneHANDWERKSKUNST02.jpg

LangeSohneHANDWERKSKUNST08.jpg

LangeSohneHANDWERKSKUNST05.jpg

Denne ligger meget høyt oppe på grail-listen, men som er fullstendig urealistisk - i likhet med de fleste grails. Beklager hvis dette bryter med trådens premisser. Det får bli med siklingen.

Les mer

Wow, dette var siklemateriale!

Ønskeliste, ikke prioritert rekkefølge da jeg ikke klarer å prioritere dem.

PP og PAM krever begge en stålklokke på si, mens Rolexen kunne jeg hatt som den ene klokka i samlingen. PAMen er kanskje kuleste og penest (spesielt denne modellen...). Kun PP er PP, perfeksjon og ultimat! Digger Subens diskrete luksus kombinert med tool-watch egenskapene. Alle tre har sine kvaliteter. Kanskje Suben som nr 1???

a4039f5505dad2402be3bf6b8dfed444.jpg

f95ad6327249d863db0097603aa830e5.jpg

1d43acc963c218d85f09c767671f6d1e.jpg