Sinn: 556i eller 556a?

556a - med siffer der altså. Synes sifrene balanserer ut skiven, og at skiven uten siffer blir for tom.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
4879402877_8976da2b31_b.jpg

I ser absolutt best ut, men det er et stort minus at ikke 12 er uthevet med større indeks, som den er nå blir den veldig vanskelig å lese i mørket.
2329217943_7c0ee12430_b.jpg

I ser absolutt best ut, men det er et stort minus at ikke 12 er uthevet med større indeks, som den er nå blir den veldig vanskelig å lese i mørket.
2329217943_7c0ee12430_b.jpg
Spot on! Ser absolutt best ut uten tall imo. Og så er dato kl 3 mye penere enn kl 4:30. 12-indexen er vel litt mindre enn resten, men litt lite forskjell, enig i det, så hvis lesbarhet nattestid er veldig viktig så er kanskje Aen riktig valg.

Eg la ikkje merke til datovinduene første gang eg svart, men sjølv om eg missliker dato klokka halv fem så var den ikkje så veldig merkbar. Er også enig i at 556i mangler ein sånn:

Leuchtdreieck_800_Fliegerstory.jpg

For hva enn det er verdt; den uten tall (i) ser lik ut alle veier. Lite trolig at det designet ville slått an hos noen som er avhengig av å få informasjon om tid raskt, ved et blikk bort fra stikken..... Forøvrig har @Fossdal et meget godt poeng ifht nattbruk.

Det ble 556i.

Jeg var innom urmaker Jacobsen første gang i 2013 da jeg oppdaget 556i og 556a, syntes også den gangen at dette var fine klokker, men at de var aaalt for små. Den gang hadde jeg Sinn UX.

Nå i dag fikk jeg tilsendt 556i, og ble overasket over hvor stor den var.
Rart hvordan preferansene forandrer seg over tid.

Har forøvrig fått på ei reim jeg hadde liggende, litt usikker på hva som kler denne så jeg får prøve meg litt fram.

Det obligatoriske bildet:

Redigert: