Sinn 656

Medlem
25. nov. 2009
Innlegg
65
Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en slik en:

DSCF0903.jpg


Men jeg må innrømme at jeg er ganske grønn på merket Sinn. Hva er det for et slags merke? Er det et mid-range merke, eller high-range merke? Fint om noen kunne hjelpe meg til å plassere de i klokkelandskapet.
 
For meg ligger Sinn omtrent på midten.
Men i Uhren Exclusiv er de faktisk ranket som nr.15 sammen med Zenith......

De har klokker i klassen godt under 1000 til 3500 Euro
656 har en listepris på 670 med reim.

Konklusjon:
Liker du klokken og har tenkt til å beholde den er det nok et godt kjøp (ETA verk osv..)
Ved et eventuelt salg senere får du nok ikke finansiert neste års julegaver med fortjenesten.

Lykke til i alle fall
Braute.
 
Sinn er et tysk merke som ble grunnlagt av en tidligere pilot, Helmut Sinn, i 1961. I 1994 ble det solgt til Lothar Schmidt, som har vært innvolvert i såvel IWC som A. Lange & Söhne.

Sinn fokuserer mye på teknikk: hardhetsgrad, legeringer, temperaturbestandighet, magnetiske felt, trykk, kort sagt ting som appellerer til teknisk orienterte mennesker. Eksempelvis er Sinn UX / EZM 2b sertifisert til 12000 m dybde, som skulle holde til seriøs snorkling ;)

Frankfurt am Main er et finanssentrum i Tyskland, og Sinn har da også en egen kategori de kaller for "Finanzplatzuhren".

Norge er ikke representert på Sinn-kartet, men de har blant annet en dansk importør hvor jeg bestilte min Sinn U1 SDR fra. Prismessig er det mye ur for pengene hvis du ser klokkehimmelen under ett, men rimelig er det vel ikke. Med gummirem, lenke, moms og frakt kom min Sinn U1 SDR på underkant av 13K.

Når det gjelder ranking er vel det helt avhengig av hva man ranker etter. Pris, kvalitet, utseende, antall klokker som må repareres for feil, mest søkt på google, produserer færrest mulig klokker (for derav å skape ventelister), bruk av markedsføring, synlighet, gjenkjennelse... Rankinglisten som det ble referert til over, var Sinn representert på 11. plass i 2008.

Uret du har sett deg ut er et flygerur med et ETA 2824-2 kaliber, forøvrig det samme som sitter i mitt ur (som jeg er svært fornøyd med).

_Skjalg