Sinn 856 UTC VS Sinn 857 UTC

Medlem
6. jan. 2012
Innlegg
15
En pilotklokke fra Sinn med UTC står høyt på min ønskeliste on dagen. Dermed har det kommet opp et lite dilemma:

856 UTC eller 857 UTC (Uten eller med bezel)

Av de to synes jeg 857 er tøffere og tar toolwatch designet et skritt lengre, men med alle markeringene på bezelen grenser den til å bli for rotete. Og dessuten, hvor ofte bruker dere egentlig bezelen?


856:
sinn2.jpg




857:
1630002b.jpg




Cast your vote!
 
Mitt problem med 857 er at urskiven er "delt" i fire med markeringene kl. 3, 6, 9 og 12, mens bezelen er "delt" i seks med markeringer på 10 min, 20 min osv. Dette gjør at det blir fryktelig rotete. Bezelen burde heller hatt markeringer på 15 min, 30 min og 45 min. Så selv om jeg egentlig er veldig glad i bezel og har det på 75% av klokkene mine, vil jeg si at her er den bezelløse 856 klart å foretrekke. :)
 
Mitt problem med 857 er at urskiven er "delt" i fire med markeringene kl. 3, 6, 9 og 12, mens bezelen er "delt" i seks med markeringer på 10 min, 20 min osv. Dette gjør at det blir fryktelig rotete. Bezelen burde heller hatt markeringer på 15 min, 30 min og 45 min. Så selv om jeg egentlig er veldig glad i bezel og har det på 75% av klokkene mine, vil jeg si at her er den bezelløse 856 klart å foretrekke. :)

Ser hva du mener, det blir mye tall og merker all over the place. Litt synd egentlig, for det er en kul bezel ellers...

Ingen som foretrekker 857 altså?