Sinn eller Omega?

Medlem
6. nov. 2011
  1. Sinn U200 med sort bezel
  2. Sinn U200 grå bezel
  3. Omega seamaster 300m blå med bølger på skiva
  4. Omega seamaster 300m blå med keramisk bezel

Som dere skjønner ønsker jeg litt inputs, for og imot meninger. For ordens skyld det er snakk om midsize omega og 37mm Sinn. :cool:
Skjønte ikke helt hvordan man lager en meningsmåling jeg:rolleyes:

Jeg hadde valgt Sinn U200 :)

6326102032_9e43788e39_z.jpg

Hahahaha, sykt bra det skinnet i bakgrunnen! :D

Jeg heller mot det selv, siden jeg allerede har 2 Omega. Ønsker og minimalisere samlingen min litt og har en 4-5 klokker og rulle rundt på lanken med. ;)
På bilder ser den sorte mer rund ut en den grå, er det tilfelle? Finner ikke så mye bilder av dem på nett.

Helt klart Sinn! Som du sier selv har du 2 Omega fra før, og Sinn lager fantastiske klokker!

Nå har jeg jo en klassiker i Omega speedmaster og seamaster PO. Synes den blå med bølger er veldig fin, men når jeg fikk se den nye med keramisk bezel var den veldig flott også. Hmmmmm... men Sinn er en skikkelig sprek og frisk klokke. :p

De som måtte ha bilder av de nevnte klokkene står fri til å poste. (spesiellt Sinn) ;)
Gjerne erfaringer også, jeg er ingen dykker (annet enn snorkling og dupping) men det er viktig at det er klokker som tåler en del, de skal kunne brukes!

De Omega seamaster'ne som jeg har sett synes jeg ofte blir overpolert på lenke etter service. Det ser ikke spesiellt bra ut, er det slik at man kan be om å ikke få den polert? For min del ser det bedre ut med hairlines enn overpolert, hvor variasjonen fra børstet til polert går i ett.

De som har erfaringer med Sinn, begynner det sorte og flasse av over tid?

De som har erfaringer med Sinn, begynner det sorte og flasse av over tid?

Nei.

Men du kan være uheldig å skrape den litt opp, og da kommer den grå underflaten til syne. Det positive er at du kan skifte bezel selv ved å skru ut 3 skruer. Coatingen er ekstremt slitesterk, og bør ikke være en hindring mtp flassing.

Prisen på en bezel er ikke så skremmende heller (bezel til U1 (44mm) koster 225 €). Da kan du jo mikse og trikse som du føler for :)
Jeg vil også anbefale deg å bestille klokken uten anti-reflektiv coating på utsiden av glasset. Det holder med innsiden, og du slipper å tenke på skraper.

U200 er også den eneste Sinn klokka i U-serien som har blå lumen. Denne er mye sterkere og varer lengre. Designmessig så synes jeg at U200 er den mest vellykkete dykkerklokken Sinn tilbyr. Skulle bare vært en versjon på 44mm og :)

Skal se om jeg får tid til å ta en kjapp bildeserie av fruens U200 senere idag.

U200 er flott og Sinn har jeg veeeeldig stor sans for. Når det er sagt så er nye SMP med keramsik bezel er utrolig flott ur, Sjekk Herr Ur sin unboxing. Jeg hadde nok gått for den i svart.

De Omega seamaster'ne som jeg har sett synes jeg ofte blir overpolert på lenke etter service. Det ser ikke spesiellt bra ut, er det slik at man kan be om å ikke få den polert? For min del ser det bedre ut med hairlines enn overpolert, hvor variasjonen fra børstet til polert går i ett.

Hvorfor skal man foresten drive å polere ur??

Enkelt: kjøp begge to og bli ferdig med det.:D

Du har allerede 2 nydelige Omega så hvorfor ikke gå for Sinn. EB er også flott, har den sølv, men jeg tror du trenger en beater som tåler mye. Greit å ha noe (OM teller ikke:D) du ikke gruer deg til å bruke uten å bekymre deg for riper.
Jeg har brukt min Sinn 656 hver eneste dag på jobb i nesten 2 år og den ser fortsatt ny ut.
Grå bezel.

Hmmmm. Valgt to spennende merker. Litt store, de to SINN-modellene kanskje? Men det har du vel reflektert over allerede. Er ikke meg imot at klokken er Stoooor :) Personlig hadde jeg nok safet med en Omega. Eller, rettere sagt, kjøpt den fordi den gir meg mer... Den nyeste er helt klart kulest, men kjøper du en brukt av den eldre garde, så har du jo praktisk talt ikke brukt penger (hørte jeg "som penger i banken") mht gjensalg... Har vært i SINN-state-of-mind tidligere, men pinglet ut på en Manufactum butikk i Berlin par år siden (U1)...

Sinn! Usikker på bezelvalget. Heller mot sort, men den er kanskje mer ripeutsatt?

Av de to klokkene hadde jeg personlig gått for alt.1: Sinn U200 med sort bezel.

I mine øyne er Sinn utrolig tøff(ere), mens Omegaen er pen og sporty. Det kommer jo veldig ann på hva klokken skal brukes til. Sinn U200 med gummirem kan du jo ta med deg på absolutt alt, uten å i det hele tatt tenke på riper osv. Klokken står jo også i sterkere kontrast til Omega PO om det er ønskelig.

Begge klokkene er som sagt veldig fine, så du trår uansett ikke feil, men om du er ute etter en råtass, ville jeg gått for Sinn;)

Takk for fine innspill! :D

Tankene er at jeg sikkert kommer til å ende opp med begge to en gang. ;)
Sponon kom med glimrende forslag angående Sinn, man kan jo faktisk kjøpe den og ekstra bezel det er rett og slett som en kar i Simpsons ville sagt det.
That-Is-Excellent-MrBurns.jpg

Det jeg trenger er en klokke som kan være med på alt det som jeg ikke har lyst til å utsette mine andre vakre for. :rolleyes: Har jo en gjeng med fine seiko klokker, men etter å ha fått to Omega i litt mindre str. så ser jeg at det er mer praktisk med litt mindre på håndleddet, det måler faktisk knappe 15cm... så med en monster på armen når jeg står og spar i hagen, sykler i skogen, eller leker med nevøen min som er propell så føles armen litt som en slegge.:p (praktisk på byen)

Da er det bare å vente litt på kontoen og kanskje dere sper på med litt fristende ideer og bilder. Eller vent, da sprekker jo budsjetta mine helt! :p