Solgt Sinn EZM3

Larsnie

Støttemedlem
Medlem
26. okt. 2015
Innlegg
815
Sted
Oslo
Merke, modell og år: Sinn EZM 3 2015

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand: 41 mm diameter 12,3 mm tykk.

Dokumentasjon og historikk: Bokser, bøker og garantikort fra Sinn i Frankfurt følger med

Øvrig informasjon: Kommer med H-lenke og original gummireim

Sted: Oslo

Pris: 8500

Dette er en skikkelig tøff toolwatch for tøffe innsatser. Tøffe nøkkelord er Argonfylt kasse, spesialolje for bruk mellom skikkelig varmt og dritkaldt. Tørkekapsel som gjør at olja varer lengre. Man kan også titte på den lyseblå kapselen utenfra og forklare om den til uskyldige. Vanntett til 500 meter. God lume som varer hele natta, så man kan time spesialoperasjoner for å få under til sengs igjen. Rød dato og AR-argonmerke og Einsatzzeitmesserlogo så du ikke blir distrahert av dem under innsatsene. Du må også myse for å se datoen når du skal sjekke den under hard kontorinnsats.

Ganske god antimagnetisk. Ikke helt som f.eks moderne Omega.men absolutt nok til å slippe unna mye av småtullet fra alle de magnetene man bumper borti på lommer, bager, høyttalere ol.

Destrokrona er fin om du er keivhendt og vil ha klokke på høyre arm med normalt utseende, eller om du er minedykker og redd for vikle den røde ledningen rundt krona. For oss andre er det behagelig å ikke ha krone som gnager på håndbaken. Til slutt; Mange flere minuttstreker på Taucherdrehring enn Rolex!

Til tross for alt dette feiler den på min "Denne kunne vært den enste klokka mi" testen. Rett og slett fordi den ikke passer på mitt 17-og-litt knoklete håndledd. Jeg vil gjerne like denne, og til tross for litt ironi om tøffheten gjør jeg det virkelig når den er i hånda og på bilder. På armen lurer jeg på å gå og finne noe mindre eller lettere. Og jeg har ikke lyst til å ha klokker som ikke blir brukt nok. Så denne bør gå. Og i tillegg har jeg allerede brukt pengene for denne til min Mark XV.

Fra dagens klokke 17.2:
80176_90d516d435b69bf088e4148549d76d32.jpeg




Kjøpt hos Sinn i mars 2015, ikke av meg og jeg har ikke noen mva kvittering, men heller ingen grunn til tro kjøper ikke har betalt momsen. Komplett med boks, boks til gummireim, manual og garantikort, som på bildet i dropboksmappa. Kommer med H-lenke og gummireim som er så godt som ubrukt.

Det er noen hakk i kassa, uten at jeg synes det gjør noe siden det kler en klokke beregnet for spesialstyrker. AR-belegget har skader kan/bør fjernes, eller glasset byttes om man har lav terskel for sånt. Det synes bare i noen vinkler og ikke på bilder. Bildet over viser bare at jeg hadde fettete fingre før jeg tok på den rundt to. I bildemappa ligger dokumentasjon på hakk og merker.
4D7lwe68QD2weR0I7dU3T7i0IAByC98UANVO4MSRUBc%2CRfj5YQx-RwpvTv8oLGVB5XRR7ExCnf26hlL1vOBf8TM


Den går uforskammet bra, se nerdelogg på Google drive

Logg: https://drive.google.com/open?id=1bIOxcOy2XHa66KyVdD3jGrnW4vmn0RXKwzprUfYNj1I
Bilder: https://www.dropbox.com/sh/jvt0ug5vhzklejy/AADIaqN1uw_MFuJ1udRAel1ha?dl=0
Info hos Sinn: https://www.sinn.de/de/Modell/EZM_3.htm


Kan handles F2F i Osloområdet eller sendes for kjøpers regning. Siden vi snakker ikke-mint her kan vi sikkert ordne noe rundt returrett om kjøper får den i posten.

Gi meg et hint om jeg har glemt noe

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Sinn