Sinn on Ice

Så to til som viser at chronografen går :)

Sinn-on-ice-13.jpg

Sinn-on-ice-14.jpg

Og her har vi U1000 på grønn Nato :-?

Sinn-on-ice-15.jpg

Og så "Smoke on the water" ?????

Sinn-on-ice-16.jpg

Fortsettelse til det kjedsommelige følger.
Frode.

Jeg foreslår at du går til anskaffelse av litt flytende nitrogen!

Så kan du lage soft-is til ungene i samme slengen. 8)

Dersom du har tenkt til å behandle alle klokkene dine på den måten, Frode, tror jeg UKE (Ur- og Klokkeetaten) må gripe inn og plassere dem i fosterhjem inntil videre!

Fosterfamilie står klar til å ta i mot vanskjøttede klokker som trenger et avbrekk fra uhyrlighetene vi bevitner...
(I tilfelle det var flere klokker enn du kan håndtere Jayeff!)

Fosterfamilie står klar til å ta i mot vanskjøttede klokker som trenger et avbrekk fra uhyrlighetene vi bevitner...
(I tilfelle det var flere klokker enn du kan håndtere Jayeff!)

Ja, det er i hvert fall noe PAM i den samlingen, som ikke interesserer meg ;)

Jeg tror Frode testkjører klokka for å forsikre seg at den overlever vinterdykking :)

Da er jeg iland igjen og får fortsette denne serien til klokka er tint opp.
Først to bilder som igjen viser at kronografen går.

Sinn-on-ice-17.jpg

Sinn-on-ice-18.jpg

Så et bilde som viser at det ikke er fuktighet i kassen (patronen er fortsatt hvit :) )

Sinn-on-ice-19.jpg

Frode.

Har den ligget i fryseren siden 30/11 og helt til nå eller er det en forsinkelse i postingen her? I så fall har det vært litt av en adventstid for den klokka der! ;)
Uansett, ett spenstig prosjekt.

Voldsom gangreserve på den der om den har gått i en mnd uten bevegelse. Det er da en mekanisk ikke sant.

Den ene winderen står i fryseren selvfølgelig :cool:

Bare kødda. Det er nok forsinkelse i postingen. Jeg har vært offshore en liten tur og hadde derfor en "naturlig" poste pause. Ellers så sper jeg på med et par bilder annenhver dag. Det var nå egentlig planene da. Nå er det kun noen få shots igjen så er samlingen komplett :)

Frode.

Har man noen tanker om hva som hadde skjedd om man frøs ned uret uten at det gikk, altså tømt for opptrekk for så å winde det i frossen tilstand. Om det da hadde satt igang igjen. Jeg tror det men man kan jo tenke at det at mekanismen er i gang når det fryser rundt vil hjelpe mot at evt deler fryser fast. Uansett fantastisk ur det der, får stadig større respekt og interesse for Sinn sine kolleksjoner. Om de klarer å velte Iwc ned fra tronen min vet jeg ikke men absolutt største konkurrent :)

Har man noen tanker om hva som hadde skjedd om ........................

Hmmm - interressant tankegang. Skal sjekke i romjulen ;)

Når det gjelder IWC så er disse urene i en helt annen klasse. Med fare for å si noe fryktelig tåpelig vil jeg vel kansje påstå at Sinn er uret laget av ingeniører, mens IWC er uret laget av urmakermestere. Herre Gud hvor tåpelig det hørtes ut :(

Frode.

Hmmm - interressant tankegang. Skal sjekke i romjulen ;)

Når det gjelder IWC så er disse urene i en helt annen klasse. Med fare for å si noe fryktelig tåpelig vil jeg vel kansje påstå at Sinn er uret laget av ingeniører, mens IWC er uret laget av urmakermestere. Herre Gud hvor tåpelig det hørtes ut :(

Frode.

:p