Sinn Spezialuhren

Ja, gratulerer med en knalltøff U200 :cool:

Fruen har samme modell. Perfekt dykkerklokke til kvinner :D

Takk:)
Jeg er kjempefornøyd, riktig størrelse og veldig behagelig å ha på. Denne tåler en støyt og jeg slipper å være redd for riper osv, den kler det om de skulle komme.:D
Må si jeg er imponert over Sinn, jeg liker designet de har og kvaliteten er tilstede.:D
Fra mobilen

Takk:)
Jeg er kjempefornøyd, riktig størrelse og veldig behagelig å ha på. Denne tåler en støyt og jeg slipper å være redd for riper osv, den kler det om de skulle komme.:D
Må si jeg er imponert over Sinn, jeg liker designet de har og kvaliteten er tilstede.:D
Fra mobilen

Synd U200 ikke kommer i herremodell, flott ur. Sinn klør litt i sjelen her også for tiden, med skrapt klokkekonto kan det være en fin mellomløsning.

Synd U200 ikke kommer i herremodell, flott ur. Sinn klør litt i sjelen her også for tiden, med skrapt klokkekonto kan det være en fin mellomløsning.

Det er faktisk helt feil, U200 er en herremodell det er bare pga moten at det er damene som kjøper/får den. ;)

Fra mobilen

Det er faktisk helt feil, U200 er en herremodell det er bare pga moten at det er damene som kjøper/får den. ;)

Fra mobilen

Ehh er den ikke godt under 40mm? At det er en herremodell ja det kan gjerne stemme. Jeg tenker størrelse, mente den lå på 37mm, for meg blir det lite. Nydelig ur uansett.

Joda, den er 37mm og klart den ikke er stor. Er bare morsomt at når klokker er under 40mm blir de automatisk kalt for dameklokker, når det av produsentene kalles herreklokker. ;)

Så hvorfor blir da et kjent merke som Omega seamaster 300 36mm kalt midsize herreklokke?
Damene har jo en som er enda mindre.

Var ikke ment som frekt av meg altså, det er bare rart. :)

Fra mobilen

Joda, den er 37mm og klart den ikke er stor. Er bare morsomt at når klokker er under 40mm blir de automatisk kalt for dameklokker, når det av produsentene kalles herreklokker. ;)

Så hvorfor blir da et kjent merke som Omega seamaster 300 36mm kalt midsize herreklokke?
Damene har jo en som er enda mindre.

Var ikke ment som frekt av meg altså, det er bare rart. :)

Fra mobilen

Sant det. Du har jo og en nydelig PO chrono 37mm. defineres den som midsize eller damemodell?

Hehe, den ble definert som unisex i første omgang, men nå tror jeg den går under ladies :D
Forstå det den som kan:)

Omega'n min er veldig flott, virkelig fornøyd:D

Fra mobilen

Noen som har noen meninger om disse? Sinn 857. Ser absolutt OK ut!

Sinn-857-5.jpg

Sinn-857-S.jpg

857 er absolutt noe jeg snur meg etter. Med skrapt klokkekonto hadde dette vært midt i blinken som trøst. Eneste er at jeg skulle ønske at den kom i en utgave uten tall på skiven, slik det er mulig med den enklere utgaven 556 A/I. Men ja dette er et utrolig flott ur i mine øyne.

Rettelse. I min iver ettter Sinn registrerte jeg dette som Sinn 856, altså UTEN bezel. denne er flott men jeg liker 856 bedre :)

Jeg har meninger, men ikke så mange erfaringer. Jeg har sett klokken IRL, men aldri prøvd den på hånden. Jeg er Sinn-fanboi og i utgangspunktet liker jeg alt de gjør, har gjort og kommer til å gjøre.

Denne (og 657) er vel blant de få jeg ikke er så veldig begeistret for, først og fremst pga. utseendet. Nesten all den kule Sinn-teknologien er jo tilstede i 857, men det er to ting jeg ikke liker så godt med utseendet:

- de (657&857) er veldig like Seiko Spork.
- skiven er "delt" i fire med markeringer på 12, 3, 6 og 9, mens bezelen er delt i seks. Bezelmarkeringene burde vært på 15, 30 og 45 og ikke 10, 20 osv. Det gjør at designet på bezel kræsjer med designet på skiven.

Jeg lurer også litt på hvorfor de har valgt 2892 og ikke 2824. Etter det jeg har forstått er vel 2824 mer robust enn 2892?

Alt dette er jo selvfølgelig bare mine meninger, og ikke noen vedtatte sannheter. :)

@Sponon; Du har sikkert sagt det før men kan du gi en kommentar til kvalitetsfølelsen på Sinn UX og hvordan er størrelsen på hånden opp mot SD`en og PO`en din?

Kjempelekker, men med 100 ex sikkert vanskelig å få tak . Hvor?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

tja, si det. Det eneste jeg vet er at lommeboken er at klokkekontoen er minimal for øyeblikket, men vi får se hva som skjer fremover. :)