Sinn U2 (EZM 5) Erfaringer?

Medlem
26. mai 2009
Sted
Østlandet
Er i tenkeboksen for innkjøp av en Sinn U2. Dette er jo en tøff klokke som skal ifølge Sinn være den ultimate tool watch med all sin "teknologi". Men har lest litt på WUS om ulike brukererfaringer og det er litt kritikk av ETA 2893-2 urverket som har vist seg å være ustabilt og flere har sendt klokka tilbake til Sinn for regulering.. Jeg har også fått med meg at en U2 her på TS måtte tilbake til fabrikken. Jeg har selv hatt en U1 og denne fungerte utmerket, så virker som det er mest problemer med U2 serien. Eller?

Kanskje ikke så mange her inne som besitter denne klokken, men er det noen der ute som har erfaringer med Sinn U2? Er det bare en middels klokke i "ubåt innpakning" eller oppfyller den alle forventinger?

Det var nok klokken jeg hadde som måtte returneres til Sinn for en justering. Jeg visste ikke at dette var et kjent problem på disse modellene. Servicen som utført av Sinn virket veldig bra, men det tok ganske lang tid. Det gjør det vel nesten uansett hvilke klokkemerke det dreier seg om. Bortsett fra at jeg måtte returnere den var jeg veldig fornøyd med klokken og du skal lete lenge etter en klokke som passer bedre som toolwatch. Hadde det ikke vært for at jeg måtte selge for å finansiere et annet klokkekjøp hadde jeg nok hatt den fortsatt :)

Jeg var veldig fornøyd med min. Det fine er at UTC modulen er ganske anonym sånn rent estetisk sett. Jeg solgte for å finansiere noe nytt, og jeg kjenner jeg gjerne skulle kjøpt den tilbake. Det med urverket var ukjent for meg. Sinn bruker jo too grade og justerer hvert urverk. Tror ikke jeg hadde holdt igjen pga det.

Eneste ulempen med klokken slik jeg ser det er at den bør åpnes av Sinn pga argon-gassen.

Her er et bilde av min gamle U2S fra sist sesong

5221856724_0293bda057_b.jpg

Takk for tilbakemeldinger. Utrolig tøff U2S du hadde der Sponon.. hvis jeg går for en U2, må det bli S modellen. Gjør seg godt på Zulu den der :) Fint å høre at Sinn sin kundeservice/garanti fungerte dafho, til tross for ventetiden. Jeg er vel egentlig ikke så veldig bekymret over kvaliteten til U2, men det fremkommer i enkelte "tråder" på bla. WUS at flere er misfornøyd. Dette var dog fra 2008 og det kan være barnesykdommer. Det andre er at Sinn ikke har noen AD i Norge og ved eventuell rep. må den helt til fabrikken i Frankfurt! Men har vel inntrykk av at de fleste klokker må "hjem" igjen ved større rep.

Uansett er dette en unik klokke med tanke på pris - kvalitet. Hmm.. tror jeg må sende mail til Neil;)

@Frode: er poden din fornøyd med Sinn? :)

Jeg husker ikke alle detaljene om hva som ble gjort med klokka når den hadde vært på service, men det kan godt hende at de fikset opp i en del svakheter. Hvis du skulle være så uheldig å måtte sende den til Frankfurt på service kan du vente at UPS krever at du betaler moms for jobben som ble gjort. Det måtte jeg gjøre, kranglet lenge med UPS og viste til sider på toll.no som sier at dette ikke er momspliktig, men jeg kom ingen vei. Bare en liten obs

TGjør seg godt på Zulu den der :)

Visst gjør den det :D

4836486473_bf59507239_z.jpg

4655446092_629750c43e_z.jpg

Off... Jeg kjenner savnet... Den tåler alt du gir den! Jeg var litt bekymret for denne svarte coatingen, men det er ingenting å tenke på. Coatingen er tykk, slik at du skal virkelig slå den hardt i betong for å få fram den grå fargen. I tillegg så er coatingen herdet sammen med stålet, slik at man ikke får en eggskall effekt :)

Det er jeg som har Dafhos "gamle" U2S. I forhold til kvalitetsfølelse og robusthet er dette det beste uret jeg har hatt. Bruker det kun på zulu og har vært en perfekt partner i sommer med vekslende vær og masse bading. Verket tikker og går som det skal og viseren for den ekstra tidssonen er veldig anonym, noe jeg liker.

DSC00306.jpg

@ Sponon: "Den tåler alt du gir den" Det er det jeg vil høre :) Takk for bilder... kjenner impulskontrollen jobber for fullt nå! Kjenner ikke du gutta på Sinn fabrikken da? (les: besøk hos Sinn) Går det an å få tilsendt et prøveeksemplar? :)

Den ser unektelig bra ut Vegard... den er som du sier en klokke som går til "alt". Sånn var det med U1 jeg hadde også, men ble ikke helt venn med "lego" viserne :) U2 sine er akkurat slik de skal være, tydelige og enkle!

..... @Frode: er poden din fornøyd med Sinn? :)

Jeg har flere ur med ETA 2892-A2 og 2093-2. (altså samme verk men med og uten GMT komplikasjon). Dette verket har et meget godt rykte i industrien. Selv har jeg ingen negative erfaringer. Jeg mener å huske at (her får de som vet bedre korrigere meg) Omega sitt 2500 verk egentlig er et 2892-A2 med Daniel's coaxial escapement.

Så tilbake til spørsmålet ditt: Joda, Junior er meget fornøyd med sin U2. Han har to originale reimer - stål og silikon. Men disse benyttes skjeldent. Istedet bruker han hovedsakelig en mørk grønn zulu av den mer kraftige typen.
Jeg gav ham en 14060 (ikke M ;) ) til konfirmasjonen, men den bruker han nesten ikke. Har spurt ham om grunnen til dette og da sier han at han egentlig liker U2-en bedre :confused:

Tallship-Sinn-2000-web.jpg

Så dette med service ifra Sinn: En gang i vår skulle junior skifte klokke utenfor en flyplass. Det ble litt mye styr med bagasje og det hele så U2-hans røyk rett i flisene og landet med en av lugs kantene først. Resultatet ble et knøtt lite merke i den ene lugsen og en forskyvning på 0.2 mm på GMT viseren.

Klokka fikk en tur til Tyskland og kom hjem etter 3 uker ferdig reparert, justert og trykktestet. Det hele gikk på garantien :D Men husk å gjøre hjemmeleksen hvis du trenger å sende en klokke ut av landet for reparasjon. Er du i tvil hvordan du skal forholde deg til fortolling etc., så er mitt tips å kontakte Tollvesenet. Ekspedisjonsfirmaer forsøker jeg å holde meg unna. Som oftest ender mine spørsmål i hyling og skriking ifra dem. Et soleklart tegn på usikkerhet :rolleyes: .

Her er forøvrig Pappa versjonen av U2:

SonTry1.jpg

Frode.

Jeg har flere ur med ETA 2892-A2 og 2093-2. (altså samme verk men med og uten GMT komplikasjon). Dette verket har et meget godt rykte i industrien. Selv har jeg ingen negative erfaringer. Jeg mener å huske at (her får de som vet bedre korrigere meg) Omega sitt 2500 verk egentlig er et 2892-A2 med Daniel's coaxial escapement.
Frode.
. Det er korrekt, Omega caliber 2500 er basert på ETA 2892-A2, så her trenger vi ikke korrigere deg:)

Vegard,

Den U2S du har tror jeg er den samme jeg hadde. Kjekt når klokken blir holdt innad i familien :D